Jag har haft runt ett tjog av dessa i flertalet modeller, i princip skottsäkra
-en miljard afrikaner kan inte ha fel-
dessa dammsugs upp och exporteras till afrika pga sin höga tillförlitlighet och lättreparerade konstruktion, lättsålda när man vill ha ngt annat.
Just det här exemplaret är inte besiktigat och ska skattas i mars vilket nuvarande ägare är skyldig ett betala enl lag men om denna struntar i det så blir det brukandeförbud på bilen och du står med en oanvändbar bil tills du eller nuvarande ägare betalar skatten om 1178kr.
Endast 4ägare.
-91 antagligen med styrservo och ev centrallås (vilket är rätt onödigt när man endast har två dörrar
)
Leta rost som kommer först i bakre skärmkanter mot sparklådan och insidan av dörrar, ta med en ficklampa och titta under.
Provkör den och notera om den känns "Toyotaintakt" inga glapp eller missljud ska finnas med det låga miltalet.
Vägljud från bakre hjulhus ingår likaså en ngt spartansk körkänsla utan en massa elektriska finesser jämfört med en nyare bil såklart fast mkt körglada och pigga med 105hk på 1090kg.
Jag förutspår ett mkt problemfritt och ekonomiskt bilägande med en sådan här, låg skatt, små billiga däck, billig att serva då det inte finns mkt att gå igenon på en service, bränslesnål 0.7 blandad körning.
Åk och provkör, pruta, han har haft den ute länge och sänkt priset, för 7k bör du få med dig en vit på bilden helt rostfri Corolla hem.
(Trots att jag själv äger en lågmilad likadan fast med den ngt klenare förgasarmotorn är det jag skrivit ovan inte färgat av mitt ägande utan ren och skär fakta förutom den subjektiva biten ang körglädje vilket är individuellt, dessa är erkänt driftsäkra och totalekonomiska.)