Har folksam som försäkringsbolag och körde på en kanin d'r dimljuset slets av och framkjolen sprack . Undrar om när jag lämnar in den så byter de kjol eller reparerar de skadan dvs limmar ihop det? Sprickan är stor typ 30cm lång och går åt 3 håll..
Men är jag ute och cyklar eller ska inte bilen typ se ut som den gjorde innan skadan vid reparation ? För att limma ihop det skulle synas alldeles för mycket och bilen är någorlunda ny så man vill inte att det ska se dassig ut om man säljer den i framtiden
Antingen svetsar dom den eller annars blir det nog byte till antingen ny eller beggad beror nog på vad verkstaden rekomenderar och vad det är för bil osv. Lite av ett lotteri
Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Det låter mindre kul Tänkte att om dimljuset har gått av måste dess fästen också vara borta och då bör det bli svårare att reparera med svets osv. Men om det nu skulle bli det, kan man förvänta sig ett resultat som knappt syns?
Skulle den bli svetsad vilket jag inte tror på en större skada så kommer det inte synas mera än eventuellt på insidan. Beror ju på om den är lackad med så klart. Skulle tänka mig att den byts om den ät trasig i fästen osv. Tar för långt tid att reparera och tid är pengar men beggad eller ny är upp till ditt bolag om ja fattar de rätt
laga sprickor är inte svårt alls även om dom springer åt olika håll fästen brukar oftast inte heller vara några större problem vi lagar det mesta på jobbet. och det syns inte det minsta efter att den är limmad
Hur blir det med lackeringen? De flesta som jag känner och reparerat även hos märkesverkstad så blir det viss nyansskillnad i lacket, eller blir det alltid så?
Limmas den även om vissa delar är borta typ 3x3 cm stor hål som plasten har gått av?
kan bli viss nyans skillnad men det får du i vilket fall i så fall även om dom lagar eller beställer en ny. laga hål går det med men som dom skrivit tidigare allt har med vad arbetet kostar om det blir reperation eller inte
ja jobbar själv med krockade bilar och har jobbat med toyota i 2 år. sprickor och små hål kan man laga om man vill förutsatt att reparationen inte blir dyrare än vad en ny/begangnad kostar. fästöglor samt konstiga veck är svårare att laga då detta kan påverka utseende och passform så i dessa fall byter man oftast. dimljus och annan småplast byter man då dessa delar är relativt billiga på toyotabilarna. om de blir en ny eller begangnad stötfångare är upp till bolaget om dom vill betala beroende på om de är en ny eller gamal bil men företagen vill ju gärna sälja en ny för de tjänar ju dom på. nyansskilland är alltid en risk om bilen kanske varit omlackerad innan men om företaget har lite stolthet så ser dom till att de stämmer, men tänk på att toyota har en färgskillnad på stötfångare fram och bak redan från fabriken och därför är en viss skillnad godkänd
Jaha Men vad menar du med konstiga veck? :o Och hela den sidan är typ ganska lös om man rör vid den så därför vågar jag inte köra mycket med den om det är vad du menar med fästögla som håller upp framkjolen. Såg även att att på samma sida hade de uppstått 3 lite längre repor på 3-5 cm som antagligen uppstått eftersom djuret studsade på bilen. Fixar de dessa också( sitter på passagerardörren) eller är det bara den stora skadan som de fixar?
Jaha Men vad menar du med konstiga veck? :o Och hela den sidan är typ ganska lös om man rör vid den så därför vågar jag inte köra mycket med den om det är vad du menar med fästögla som håller upp framkjolen. Såg även att att på samma sida hade de uppstått 3 lite längre repor på 3-5 cm som antagligen uppstått eftersom djuret studsade på bilen. Fixar de dessa också( sitter på passagerardörren) eller är det bara den stora skadan som de fixar?
med kostiga veck menar jag typ runt om dimljus/dimljus kåpor, grillen, gallert där nere i mitten och där stötfångare och skärmen möts. dom fixar alla som har hänt i samband med kollitionen och de är de upp till dig att upplysa dom om. men som alltid så är de bolagen som avgör vad som har hänt eller inte. t.ex finns de ju folk som har kanske en tidigare skada när dom får en ny som påstår att dessa har hänt samtidigt. och om bolaget anser att de kan vara rimligt om de är på samma sida så kan de hända att dom får de fixat, men hade de vatt kanske en dörr på varje sida hade dom ju inte fått något för den andra skadan, bara ett exempel.
så när du kör till verkstan så säger du bara till dom i detta fallet att där har blivigt några repor också så kommer dom titta om de är rimligt att de hänt samtidigt o är de det så kommer dom fixa de också.