4373
Sök

Hjälp med baslåda/dålig jord v70N -01

4 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
Hej som rubriken lyder så har jag problem med min låda. Började bygga sommaren -12. Har problem med ett dunnsande ljud från basen när jag antingen startar eller stänger av bilen. Har försökt att flytta jorden men problemet kvarstår. Gärna tips på bra jordpunkt. Har även prövat med ett annat steg. Hade inte detta problem med samma huvudenhet och låda+steg i annan bil. Tacksam för svar

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
18 mars 2013
bältesinfästningen bak är en bra jordpunkt, glöm inte att slipa plåtrent.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

4 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
Tack Streethawk. Men bältesinfästningen har en grov bult. Så kabelskon till jorden har inte så stort hål. kan ju prova med att byta kabelsko till en som har större hål iofs. Missljudet jag har beror då på jord fel eller?

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
18 mars 2013
V70N har väl batteriet längst bak, då har du en jordpunkt där batteriets minuskabel sitter fast i karossen (M8).

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

Gladen Audio
2 388 Inlägg
18 mars 2013
Swedenrockers skrev:
V70N har väl batteriet längst bak, då har du en jordpunkt där batteriets minuskabel sitter fast i karossen (M8).

Eller helt enkelt montera jordkabeln direkt på minuspolen på batteriet när det ändå är så nära.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
18 mars 2013
Det är väl som Östersjön, valfritt wink
Personligen skulle jag valt vid karossen pga att det ser mer städat ut, men man gör som man vill.
Frippe_L skrev:
Swedenrockers skrev:

Eller helt enkelt montera jordkabeln direkt på minuspolen på batteriet när det ändå är så nära.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

4 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
Tack för tipsen. Problemet är nu löst.

Sök