Det där är en 360 sedan med B200K-motor. (varför jag vet att det är en B200K är för det är den enda motorn till 300-serien som har 105hk)
B200K-motorn har 530-topp och en weberförgasare.
Den har 5-växlad låda och tyngsta utväxlingen i diffen som går att hitta bland 300-serien.
Den varvar just lite över 2000rpm i 90
Karosskoden på en 360 sedan är 344 och det är därför transportstyrelsen säger att det är en 340.
Vilken motor du vill ha beror lite på vad du är ute efter, B14 drar mindre soppa stadskörning men B200 är bekvämare i högre hastigheter tack vare den tyngre utväxlingen.
Den är otroligt prisvärd för 4900kr, ser ut att vara i nästintill nyskick och dessutom nyskattad och besiktigad.
Tro mig du kommer inte bli besviken ifall du köper den bilen, riktigt trevliga bilar och drar ca 0,8-0,9L/mil blandat om man kör lagligt.
Om priset kommer gå upp vet jag ej, man tycker ju det men tyvärr så har 300-serien dåligt rykte om sig som hängt med sen 70-talet då bilarna endast fanns med B14 och remdrift. (Fast det verkar faktiskt som folk börjar förstå att det är en bra bil så om några år så kanske den är lite mer åtråvärd, det får framtiden utvisa).
Senast redigerat av simlar (19 mars 2013)