2940
Sök

Rödljusrace

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
5 oktober 2011
Haha, dags och trimma då wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

152 Inlägg
5 oktober 2011
Ja, eller hoppas att vägen börjar svänga ordentligt :-)

309 Inlägg
5 oktober 2011
thelaughingmadman skrev:
Volvo142_73a skrev:
thelaughingmadman skrev:

Tjena mannen.
När du läser det här - ta fram ditt körkort - klipp det i bitar. Folk som medvetet hindrar trafik bör lynchas på torget.

Mvh Jonathan

Idioter som ligger o tuggar i röven ska också lynchas på torget

Fast man blir ju trött när folk inte märker att man antingen kommer i högre hastighet eller legat bakom ett bra tag. Jag ger folk en god chans att flytta på sig, men inte fan är det någon som vet hur man använder speglar. Och det verkar vara så att man kör långsammare i vänsterfil än i högerfil? Rätta mig gärna om jag har fel...

Magnus här ovan har säkert varit en riktig väglus utan riktig koll som inte hållit sig undan när det behövdes. Och hur vet Magnus dessutom att personen bakom inte var på väg till en nödsituation?

Nej, att försöka läxa upp andra i trafiken är inget man bör syssla med, det har vi polisen till. Sköt ditt eget, och håll dig till högerfil om de glömde montera gaspedal i din bil.

I mitt fall funkar det där tyvärr sällan. Jag är 18år och har haft körkort i ett halvår. Så jag vill verkligen inte åka dit för fortkörningsböter. När jag ligger på en 70 strecka händer det ofta att folk lägger sig precis i röven och stressar en. Jag ligger vänligt så långt jag kan åt höger för att personen ska kunna köra om. Men då denna väg är krokig med många korsningar osv är det ej lätt att köra om. 

Menar du då på att jag ska köra för fort och gasa upp till de 90km personen bakom vill ligga? Man ska väll inte få skit för att man själv vill vara laglig i trafiken? Är ingenting som blir bättre av att han ligger någon cm bakom bilen. Så det där med att folk ska "hitta gaspedalen" javisst gärna för mig, men då får vi nog först bli av med alla poliser och lagar som finns i detta land?

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
5 oktober 2011
Interlagos skrev:

Fast tro det eller ej så är dom jävligt bra i svängar också. Gjorde bra resultat på Nurburgring big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

152 Inlägg
5 oktober 2011
Thunderbird88 skrev:
Interlagos skrev:

Fast tro det eller ej så är dom jävligt bra i svängar också. Gjorde bra resultat på Nurburgring big_smile

Då får jag hoppas på mer soppa i tanken :-)

Nurburgring är ganska belönande för bilar med många HK

Baron
184 Inlägg
6 oktober 2011
Interlagos skrev:
Thunderbird88 skrev:
Interlagos skrev:

Då får jag hoppas på mer soppa i tanken :-)

Nurburgring är ganska belönande för bilar med många HK

7 59 32 e ju en helt ok tid smile

52 Inlägg
6 oktober 2011
Kommer aldrig glömma mitt första rödljus race.

Samma vecka som jag tog lappen ställde jag upp min 9000cs mot en 900 senare karossen i centrala sthlm.

Gick si så där då jag mer eller mindre stog med däckspinn när han var framme vid nästa rödljus.

Råkade nog ladda lite för hårt

535 Inlägg
6 oktober 2011
Det är aldrig någon som vill rejsa mot mig sad antar att merca är lite för gubbigt.

Annat när jag var 18 med sunny gti smile

957 Inlägg
6 oktober 2011
aha_100 skrev:
Det är aldrig någon som vill rejsa mot mig sad antar att merca är lite för gubbigt.

Annat när jag var 18 med sunny gti smile

Vet man vad   AMG är förnågot så  ska man inte göra det tongue

Finraggare
2 381 Inlägg
6 oktober 2011
Skick snack - AMG är favoriterna - de ser grymmt snygga ut. I backspegeln. smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.

535 Inlägg
6 oktober 2011
Jo visst kan det väl vara så att folk inte vill riskera att förlora.
Men samtidigt läser man överallt att dom med snabba bilar tycker det är så jobbigt med folk som ska rejsa med dom hela tiden. Något inte jag märker av som sagt..

Fast det kanske mest är snack från dom med snabba bilar? I praktiken så kanske folk söker sig till likvärdiga bilar när det handlar om sånna aktiviteter..

Of World
3 371 Inlägg
6 oktober 2011
räjsat några gånger, med alla bilar jag ägt tongue , en gång var det mot min Vectra V6, diskret stod inget på bilen om någon sexa under huven , ägde skiten ur en S60 , vilken motor vet jag inte, men han ville räjsa!

för någon vecka sen med mercan, tog en A3a både acc och hastighet! förvånande pigg e vad mercan e tongue men snubben som körde såg ung ut, kanske missade någon växel tongue

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Baron
184 Inlägg
6 oktober 2011
SL 55 amg e den med kompressor va ?

någon månad sedan när det var fin väder mötte man en sådan, han kom bakom mig så såg inte "kompressor" tagen där bak på hans

jag körde ju och motorbromsade för det lät så kul
http://www.garaget.org/video/106433

och han tog nog det som en utmaning när jag gjorde detta och även lade mig i vänster fil vid rödljuset.
för mig var det bara en vanlig flummig merca, jag gasar iväg lite mjukt och slänger i tvåan nästan direkt(spara bensin) och då skriker däcken på mercan och jag ser han sticker en billängd framför jag yttrar typ "JASSSÅ!!" och kastar ner bilen i 1, samtidigt som jag stänger av TC och drar på, mercan lyckas hålla en billängd på mig hela vägen fram till nästa ljuse, typ någon kilometer....

hade jag bara vetat om han ville dra så hade han fått spö ju smile
men skulle in och träna så blev inte fler races med han

men ändå, 400 mot hans 500 kompressormatade och han lyckades inte dra ifrån även när han fick en billängd tongue

2 656 Inlägg
6 oktober 2011
Nick666 skrev:
SL 55 amg e den med kompressor va ?

någon månad sedan när det var fin väder mötte man en sådan, han kom bakom mig så såg inte "kompressor" tagen där bak på hans

jag körde ju och motorbromsade för det lät så kul
http://www.garaget.org/video/106433

och han tog nog det som en utmaning när jag gjorde detta och även lade mig i vänster fil vid rödljuset.
för mig var det bara en vanlig flummig merca, jag gasar iväg lite mjukt och slänger i tvåan nästan direkt(spara bensin) och då skriker däcken på mercan och jag ser han sticker en billängd framför jag yttrar typ "JASSSÅ!!" och kastar ner bilen i 1, samtidigt som jag stänger av TC och drar på, mercan lyckas hålla en billängd på mig hela vägen fram till nästa ljuse, typ någon kilometer....

hade jag bara vetat om han ville dra så hade han fått spö ju smile
men skulle in och träna så blev inte fler races med han

men ändå, 400 mot hans 500 kompressormatade och han lyckades inte dra ifrån även när han fick en billängd tongue

sl55an väger ju lätt över 2 ton så så upphetsande kan de inte varit ? :p

175 Inlägg
6 oktober 2011
Audi S4 / S5 har jag fått pisk av vilket inte är så konstigt. Men bara ställa upp smile

Civic type r och Fiesta ST drog jag ifrån, inte heller så konstigt då man har ett visst övertag från stillastående.. smile

957 Inlägg
6 oktober 2011
Nisse1 skrev:
Audi S4 / S5 har jag fått pisk av vilket inte är så konstigt. Men bara ställa upp smile

Civic type r och Fiesta ST drog jag ifrån, inte heller så konstigt då man har ett visst övertag från stillastående.. smile

Vet fan  om civic type R   de är  rätt så snabba  men  det bhövs en bra förare med  för att  hänga på  jag vetatt min accord kör ifrån de   om man kör från 100km/h och så vidare  mot  220sträcket

957 Inlägg
6 oktober 2011
Transporter89 skrev:
Nisse1 skrev:

Vet fan  om civic type R   de är  rätt så snabba  men  det behövs en bra förare med  för att  hänga på  jag vet att min accord kör ifrån de   om man kör från 100km/h och så vidare  mot  220sträcket

Är nog fan bara bitter..
365 Inlägg
6 oktober 2011
Backlundaren skrev:
Jag tror min roligaste förlust är bättre än min roligaste vinst, så jag drar den.

Ställde mig brevid en HD (motorcykel). Jag kan inte mycket om motorcyklar men jag vet då tusan att HD inte normalt är några racehojjar.
Jag såg att han tittade på min bil i ögonvrån så jag började varva för att visa att jag var sugen på att testa ett race. När vi väl drar iväg så inser jag mitt misstag. Hans hoj spinner hela rödljusrakan och trotts att den spinner växel efter växel så har jag inte en suck att hänga på med min ca 300 hk nissan.
Måste tilllägga att det var en grymt säker förare av den hojjen, vilken jävla kontroll!

Han kom fram till mig vid en mack ca två veckor efter och pratar och då var det ju givetvis typ den värsta hojjen Harly har byggt med ca 200 HK orginal. Helt ny HD V-max för de som kan

Finns dock inget som heter H-D V-Max antingen var det en Yamaha V-max eller en Harley-Davidson V-rod/Night Rod...

Troligen V-maxen, då den har runt 200 orginal!

Pain is temporary, Glory last forever.

535 Inlägg
6 oktober 2011
Nick666 skrev:

Som tidigare har skrivit så väger SL55an tjänstevikt över 2 ton. Då behövs det lite mer hk för att hänga med också tongue
Senast redigerat av aha_100 (6 oktober 2011)

med lem
63 Inlägg
6 oktober 2011
Charles_ skrev:
Backlundaren skrev:
Jag tror min roligaste förlust är bättre än min roligaste vinst, så jag drar den.

Ställde mig brevid en HD (motorcykel). Jag kan inte mycket om motorcyklar men jag vet då tusan att HD inte normalt är några racehojjar.
Jag såg att han tittade på min bil i ögonvrån så jag började varva för att visa att jag var sugen på att testa ett race. När vi väl drar iväg så inser jag mitt misstag. Hans hoj spinner hela rödljusrakan och trotts att den spinner växel efter växel så har jag inte en suck att hänga på med min ca 300 hk nissan.
Måste tilllägga att det var en grymt säker förare av den hojjen, vilken jävla kontroll!

Han kom fram till mig vid en mack ca två veckor efter och pratar och då var det ju givetvis typ den värsta hojjen Harly har byggt med ca 200 HK orginal. Helt ny HD V-max för de som kan

Finns dock inget som heter H-D V-Max antingen var det en Yamaha V-max eller en Harley-Davidson V-rod/Night Rod...

Troligen V-maxen, då den har runt 200 orginal!

HD säljer ett "orginal" trimpaket på nästan 2 liter, kommer inte ihåg hur många hästar man fick med de bara.

Sök