Jag säger bara reglerna, du drar bara snikna undanflykter... Själv bryr jag mig inte, men vill personen som startar tråden ha frågan undanstökad så får han väl ha det genom regelboken...?
Det bästa vore väl ändå att skicka in en bild på sin bil med Angel Eyes monterat... Skicka detta till polisen och fråga vad de hade sagt om det...! Är inte det det mest rätta svaret på frågan?
Rent tekniskt sätt så ska det vara tillåtet, då angeleyes i själva verket inte direkt ger ut något ljus, vilket i sin tur vid alla tillfällen är olagligt! Men jag har för mig att man inte mäter ljusbild på parkeringsljusen, men jag tvivlar på att dessa skulle bidra till någon tillräcklig ljusmängd för att kallas parkeringsljus.
Sen är det även värt att tänka på ursprung. I Tyskland så finns det ingen lag att använda lyktorna på bilen vid dagsljuskörning, i Sverige så är det strikt förbjudet att köra utan!
Det är ett risktagande att köra med bristfällig belysning, inte bara ur bötesaspekten utan även rent generellt, det blir svårare att se dig på vägen och risken för olycka ökar! Men jag ska inte måla fan på väggen, jag ser iallafall som jag ska och lite till... Men det finns de som inte gör det!
Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu