26 mars 2013
Trådstartare
Hej. Vill igentligen bara få bekräftelse på att jag inte tänker helt galet innan jag försöker reklamera en termostat till ett företag som är väldigt påfrestande att ha o göra med.
I höstas bytte jag insugspackningar på 540n. I samband med det råkade jag bryta av kontakten på termostaten.
Utan kontakten så fungerar termostaten som vilken termostat som helst, så jag har körde nägon månad utan kontakten och bilen hölm alltid fin och jämn arbetstemp.
Nu under vintern köpte jag en ny termostat och monterade. Men nu vägrar bilen gå upp i arbetstemp. Den håller sig på det blå fältet på tempmätaren. Och när jag kopplar upp datorn mot bilen efter en tur på ett par mil så ligger temperaturen på kylvattnet på 65-67 grader.
Det mesta jag har lyckats få upp den i är 69 grader. Då stog bilen på tomgång i 35minuter.
Det kan väl ändå bara bero på termostaten jag har köpt?
Företaget jag har köpt den hos är allmänt besvärliga och vill ha en utlåtelse av en fackmam innan jag kan reklamera termostaten.
Det är därför jag vill ha bekräftelse på en fråga som enligt mig redan är självklar.
BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76.
www.76olja.nu