Tja!
Tänkte skapa en liten projekttråd för min 855 som jag hade tänkt att fixa till! Detta gör jag för att få inspiritation och motivation. Kommer att ha en ganska klar bild på hur jag vill att bilen ska se ut, men det betyder inte att ni inte får komma med egna förslag och funderingar, jag är öppen för det mesta.
Jag kan börja med att ta upp lite historia om hur bilen blev min, det var nämligen så att jag vann den i en tävling på en facebook-sida som heter: Bilsajten, allt inom motor samt delar, den seriösa bilsajten. Ett stort tack till Dony Berg, administratören som tävlade ut bilen.
Tyvärr startade inte bilen, men efter lite skruvande märkte jag att att fördelaren kanske inte var i nyskick:
Fördelare och tillbehör blev utbytta och bilen startade, men fy helvette va den rök. Det visade sig att jag inte hade komp i en cylinder.
Eftersom jag inte har tid just nu och absolut ingen plats för att plocka ur en motor ur bilen så skickade jag in den på STFG med lite hjälp av farsan och hans polare.
Där fick jag reda på att blocket va dåligt o att det bara va o leta reda på ett nytt block. Slutade med att jag köpte en komplett B5234T5, förutom turbon. Nu sitter jag o väntar på att få tillbaks bilen i körbart skick så jag kan börja göra bilen fin på riktigt!
Nog med historia! Kanske är dags att klargöra ifall man inte orkade läsa det tidigare; bilen är en Volvo 855 Turbo med en T-5R motor. Och nu undrar ni säkert, vad ska jag göra med den då?!
Det får bli en klassisk punktlista att bocka av!
[ ] = ej påbörjat [/] = påbörjat [X] = klart
[ ] R-front
[ ] Angel-eyes
[ ] Tona baklyktor
[ ] Borrade/slitsade skivor fram
[ ] Måla bromsok
[ ] Foliera (vilken färg?)
[ ] Foliera inredningsdetaljer
[ ] Sommarfälgar
[ ] 3" avgassytem från turbon med dubbla utblås
[/] XC-grill
[/] Ljudsystem
[ ] Larm
[X] Sänka
[X] Takvinge
[X] Tonade rutor
[X] Ta bort lykttorkare
[/] Spackla igen hålen efter torkarna
Säkert glömt något men lägger till det i efterhand!
Nästa steg kommer att bli att åka till Elmia o köpa en jävla massa billjud! Någon som har nått förslag på 2*12" basar?
hade tänkt ca 5000 på basar+slutsteg.
Blir en update efter elmia så får ni se vad jag köpt hem för godis!
Prenumera gärna, skriv ett hej också så jag vet att ni finns, alltid kul o se om nån följer det man gör! Och glöm inte, jag är alltid öppen för tips på hur jag kan göra bilen ännu fetare
Bilder på bilen kommer upp så fort jag fått hem den!
TobiasAndersen