3808
Sök

Någon som använt eller vet något om LuggEx.

94 Inlägg
28 mars 2013
Trådstartare
Hej!

Jag fick fel bultcirkel på två av mina fälgar och måste skicka tillbaka dom till tyskland. Då det bara är ett ebayföretag så kan han inte fixa returfrakt från var han är just nu, så han bad mig att fixa så länge.

Så min fråga är då är det någon som vet något om detta företag? Jag hittade det igenom fraktjakten och förstått att dom tar hand om det och sedan skickar det med större företag så som fedex och dylikt..

ELLER är det någon som vet något sätt med hyfsat pris att skicka 20 kilo till tyskland?

hjälp hade varit väldigt uppskattat!!

Mvh Anton Larsson

197 Inlägg
1 april 2013
I Tyskland kan säljaren  ladda köparen för  returportot om priset på den returnerade varan inte överstiger 40 euro. För värde  över 40 euro är det alltid säljaren som står för  returfrakten. Kolla emailen som du fick från säljaren om du hitta nånting som står "rückgaberecht".

Ett tysk företag som säljer på Ebay får inte låtsas vara privat dvs vara utan ett system för retur. Normalt har du minst 14 dagars returrätt dvs 14 dagar efter du fick ett kopia av "rückgaberecht".

Hur skickades paketet? Svårt för mig att tro att ett företag som säljer större varor har inget konto hos DHL eller så, då är det hur lätt som helst för honom att ordna returfrakten.

Men om det krånglar är det kanske bättre att lägga ut annons på blocket än att kosta på returfrakten själv?

Jag heter AutoCool. Can you .se why?

94 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
Okej jag förstår! I mailet stod det:

Hallo anton!

Unfortunately the parcel gets back from sweden no packages. Give the wheels please unfree by an inexpensive parcel from sweden to us. Of course we will pay return shipping. If the wheels are here, we will send the other two from. Sorry it's a bit complicated.

I försändelsen ska det tydligen ha skickats med det tyska DPD så jag har ingen aning.. men vad jag fått från honom innan verkar han ju seriös..

jo jag tänkte på det innan men det blir ju så dumt iochmed att det är två olika bultcirklar! så det blir ju inte komplett.

Sök