10 april 2013
Trådstartare
Hej igen!
Har nu skruvat några timma på bilen dom senaste dagarna.
1. Laddtrycket är tillbakaställt, Jag vet dock inte om det är rätt, Jag gjorde så att pinnen gick på exakt när jag drog armen till toppläge, längst åt vänster, Först prövade jag att sätta den så att armen stod rätt upp, men då kändes bilen väldigt seg och turbon funkade nog inte så bra då, har jag gjort rätt?
2. När man gasar fullt vid ca 3000RPM så laddar turbon bra, men nästan direkt så öppnar den dumpventilen och sänker laddtrycket, Jag har bytt och testat en annan dumpventil men samma sak händer, det borde ha med magnetventilen att göra eller?
3. Felkoden till spjällhuset är fortfarande kvar, Jag har kikat över alla slangar ifrån magnetventilen, dom var hela, men jag ska byta ut dom för säkerhets skull, vilka mer slangar kan sätta en felkod, eller vilken del av spjällhuset är vanligast orsaken?
4. Oljetrycks lampan lyser, vart sitter givaren på bilen?
Tack på förhand
Mvh
Senast redigerat av xenon (10 april 2013)
Han har ju fyrhjulsdrift fan!
Aah men du, jag har raggarspinn!