Jag svetsar fast en bult på det runddragna bulthuvudet. Och jag svetsar ganska rejält. För värmen från svetsningen hjälper också till att gängorna lossar från varandra
Uppssss............
klen skruv
Jag skär bort den och svetsar på en betydligt grövre bult. Drar med ett enmeters-skaft och då ger bulten med sig
Lite svettigt blev det, med nu är i alla fall oket loss
och här ligger eländet
Demonterar oket
och lämnar delarna att ligga i brännolja över natten
Drivknuten är monterad med en låsring på drivaxeln. Det blir till att skita ner sig rejält innan man fått bort allt gammalt fett grävt. Men till sist så kikar den fram
Om ni tittar riktigt noga sås syns den en bit ned på splinesen
vad är det för fel med den vita? ja tycker den ser fräsch ut
Den började bli rätt sliten och skulle behöva en större uppfräschning. Men med facit i hand hade det kanske inte blivit mera jobb, än att få den här i skick
för att inte p-ändan skall börja snurra när jag drar fast den, så får farsan pressa den mot styrstaget med en järnstång
Jag sätter navet på plats och drar fast bultarna åt övre och nedre kullederna, OCH ser till så drivaxel tittar fram i mitten av navet
På med en splitterny bromskiva (som jag har liggandes sedan jag bytte på en 99:a) och dit med bromsok, handbromswire, bromsrörsanslutningar och lagermutter
Nya bromsklossar och bomsdetaljer på plats, jag skruvar ut kolvarna före jag monterar bromsklossarna, för att få handbromsen att börja ta