Har besök av ett gäng som har rest långt för att säga hej över helgen så skruvandet låter jag vila och testar på den sociala biten.
Men sen sist har jag fått bort framvagnen. Har fäst upp den andra med bara bulten till fjäderbenen. Fy i helvete vad jag slet. Hade nog alla färger i ansiktet och lärde mig en hel del nya ord som endast bör nämnas i målsmanssällskap. Kommer ha att göra i veckan med framvagnen, få ordning på styrservo de "nya" oken ska på och kopplas in + lite annat smått i motorummet. Letar förbrilt efter en donatorbil men tyvärr utan resultat. Ev får jag börja läsa om hur man bygger om tråg för att köpa en 525 och ta motor ifrån. Tyvärr har jag inte överdrivet stor mekkunskap sen innan så vill ta det lite försiktigt och inte bana iväg hur långt som helst.
Men är ju ioförsig inte speciellt rädd för att varken försöka eller lära mig, hittils har det ju gått bra
Har besök av ett gäng som har rest långt för att säga hej över helgen så skruvandet låter jag vila och testar på den sociala biten.
Men sen sist har jag fått bort framvagnen. Har fäst upp den andra med bara bulten till fjäderbenen. Fy i helvete vad jag slet. Hade nog alla färger i ansiktet och lärde mig en hel del nya ord som endast bör nämnas i målsmanssällskap. Kommer ha att göra i veckan med framvagnen, få ordning på styrservo de "nya" oken ska på och kopplas in + lite annat smått i motorummet. Letar förbrilt efter en donatorbil men tyvärr utan resultat. Ev får jag börja läsa om hur man bygger om tråg för att köpa en 525 och ta motor ifrån. Tyvärr har jag inte överdrivet stor mekkunskap sen innan så vill ta det lite försiktigt och inte bana iväg hur långt som helst.
Men är ju ioförsig inte speciellt rädd för att varken försöka eller lära mig, hittils har det ju gått bra
Bygger om oljetråg kan man nog göra.. men som jag sa, ta hellre ett från E36 så passar det nog bättre tror jag..
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Fortfarande inte hittat någon m50b25. Men har lagt i den b230f från den andra 240 så länge. Har nu kört fast.
Bränslepumpar går när jag matar dom direkt från 12v. Motorn går på startmotorn men varken gnista eller soppa. Pumparna går alttså inte över relät.
Den 2 poliga kontakten har den blå kabeln ström vid läge 2. Det 9 poliga kontaktdonet har jag kopplat enligt scheman jag hittat. Vad är det jag missar. När jag vrider nyckeln till läge 2 så borde ju pumparna börja surra men det är sten dött. Tror inte varken tännings eller bränsleboxen får nån ström. Fasiken vad surt det är när allt är ihop och så köra fast på förbannade elkablar. grr
Idag löste jag elbiten, tror jag. Motorn startar men enbart på startgas. Lossade bränsleslangen vid fuelrailen och där kommer inte en droppe. Pumpen under bilen fungerar men däremot var den i tanken sten död.
Plockade upp pumpen och matade den direkt men fortfarande död. Men om alla slangar är täta så borde ju huvupumpen orka suga endå? Alla fall så att det kommer lite grann. Börja fundera på om jag fått slangarna på fel håll på huvepumpen.
Jaja inge mer skruva idag, kul att den gick på startgas i allafall