3628
Sök

Volvo 240 ska få m50b25

En volvo 244 med b21a. Ska få en hjärttransplantation till en m50b25

17 535 Visningar
Uppdaterades senast 16 april 2013
36 Inlägg
4 april 2013
Trådstartare
#21
Ibland är kärrriiiii menar käresta riktigt bra att ha. Jag styr och hon hissar
[img]https://www1.garaget.org/gallery/images/120/119839/119839-7c99b92cc0b1386a1393b2951200f338.jpg[/img]

Goodbye sweetheart well its time to gooo, baba ba bum bum
[img]https://www1.garaget.org/gallery/images/120/119839/119839-aa6f16070de047a43d6c1c491af750f5.jpg[/img]

3 292 Inlägg
4 april 2013
#22
Ser ju fantastiskt bra ut det där.. hur lyckas du får dom där IMG taggarna på varje sida om bilden ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

36 Inlägg
5 april 2013
Trådstartare
#23
Danne_1977 skrev:
Ser ju fantastiskt bra ut det där.. hur lyckas du får dom där IMG taggarna på varje sida om bilden ?
Jodå gick rätt smidigt. Förutom en shokevajer som fick sätta livet till.

Taggarna sitter där pga 100% okunskap:cool:

3 292 Inlägg
5 april 2013
#24
Rikard_RWD skrev:
Danne_1977 skrev:
Ser ju fantastiskt bra ut det där.. hur lyckas du får dom där IMG taggarna på varje sida om bilden ?
Jodå gick rätt smidigt. Förutom en shokevajer som fick sätta livet till.

Taggarna sitter där pga 100% okunskap:cool:
Perfekt.. big_smilebig_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

36 Inlägg
6 april 2013
Trådstartare
#25
Har besök av ett gäng som har rest långt för att säga hej över helgen så skruvandet låter jag vila och testar på den sociala biten.

Men sen sist har jag fått bort framvagnen. Har fäst upp den andra med bara bulten till fjäderbenen. Fy i helvete vad jag slet. Hade nog alla färger i ansiktet och lärde mig en hel del nya ord som endast bör nämnas i målsmanssällskap.
Kommer ha att göra i veckan med framvagnen, få ordning på styrservo de "nya" oken ska på och kopplas in + lite annat smått i motorummet. Letar förbrilt efter en donatorbil men tyvärr utan resultat.
Ev får jag börja läsa om hur man bygger om tråg för att köpa en 525 och ta motor ifrån. Tyvärr har jag inte överdrivet stor mekkunskap sen innan så vill ta det lite försiktigt och inte bana iväg hur långt som helst.

Men är ju ioförsig inte speciellt rädd för att varken försöka eller lära mig, hittils har det ju gått bra

421 Inlägg
6 april 2013
#26
Orginal motorn med låda ska du inte kasta utan behåller eller sälj den är värd guld för många som orginal renoverar

Mina projekt finns på http://www.garaget.org/dutten

3 292 Inlägg
6 april 2013
#27
Rikard_RWD skrev:
Har besök av ett gäng som har rest långt för att säga hej över helgen så skruvandet låter jag vila och testar på den sociala biten.

Men sen sist har jag fått bort framvagnen. Har fäst upp den andra med bara bulten till fjäderbenen. Fy i helvete vad jag slet. Hade nog alla färger i ansiktet och lärde mig en hel del nya ord som endast bör nämnas i målsmanssällskap.
Kommer ha att göra i veckan med framvagnen, få ordning på styrservo de "nya" oken ska på och kopplas in + lite annat smått i motorummet. Letar förbrilt efter en donatorbil men tyvärr utan resultat.
Ev får jag börja läsa om hur man bygger om tråg för att köpa en 525 och ta motor ifrån. Tyvärr har jag inte överdrivet stor mekkunskap sen innan så vill ta det lite försiktigt och inte bana iväg hur långt som helst.

Men är ju ioförsig inte speciellt rädd för att varken försöka eller lära mig, hittils har det ju gått bra
Bygger om oljetråg kan man nog göra.. men som jag sa, ta hellre ett från E36 så passar det nog bättre tror jag..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

36 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
#28
längesedan jag uppdaterade nu.

Fortfarande inte hittat någon m50b25.
Men har lagt i den b230f från den andra 240 så länge. Har nu kört fast.

Bränslepumpar går när jag matar dom direkt från 12v. Motorn går på startmotorn men varken gnista eller soppa. Pumparna går alttså inte över relät.

Den 2 poliga kontakten har den blå kabeln ström vid läge 2. Det 9 poliga kontaktdonet har jag kopplat enligt scheman jag hittat. Vad är det jag missar.
När jag vrider nyckeln till läge 2 så borde ju pumparna börja surra men det är sten dött. Tror inte varken tännings eller bränsleboxen får nån ström. Fasiken vad surt det är när allt är ihop och så köra fast på förbannade elkablar. grr

36 Inlägg
16 april 2013
Trådstartare
#29
Idag löste jag elbiten, tror jag. Motorn startar men enbart på startgas. Lossade bränsleslangen vid fuelrailen och där kommer inte en droppe. Pumpen under bilen fungerar men däremot var den i tanken sten död.

Plockade upp pumpen och matade den direkt men fortfarande död. Men om alla slangar är täta så borde ju huvupumpen orka suga endå? Alla fall så att det kommer lite grann. Börja fundera på om jag fått slangarna på fel håll på huvepumpen.

Jaja inge mer skruva idag, kul att den gick på startgas i allafall

66 Inlägg
10 februari 2014
#30
ser bra ut gå gärna med i min grupp för liknade byggen https://www.facebook.com/groups/516758501729727/

turbobilar är som ljudar antigen är man född sån eller har man konventerat..!


Sök