Hallå
Här kommer jag att efter bästa förmåga hålla mitt nya projekt uppdaterat.
Bilen är en -70 Chevelle som importerades av mig från Florida i Januari 2013.
Bilen har stått nerplockad sedan 2000 och kom således till största delen i lådor :-)
Gamla ägaren hade tappat farten och när han förlorade uppställningsplatsen blev han tvungen att sälja.
Mina planer är att det ska bli en Pro-touring bil av den.
Hotchkis TVR väghållningskit sitter på den numera och även en sats Baer skivbromsar fram och bak.
Handtag och lås ska rensas bort och ett par 18x8 Dotz Mugello Dark ska ta plats fram och 19x9,5 bak.
Bilen ska ramlyftas och blästras samt att en del gamla lagningar i plåten ska göras om.
Sedan kommer det säkert att tillkomma en hel del annat längs vägen, t.ex en LS1 motor med 4L60E låda som just nu står å skäms under arbetsbänken...
Steg 1 är dock att regga in den så jag får svenska papper på den, så just nu håller jag på med att slarva ihop den för detta ångestfyllda moment...
Jag lägger upp en tråd för att höra andras åsikter, men jag kommer givetvis att bygga den efter min egen vision.
Men jag uppskattar alla åsikter oavsett om jag tycker dom är bra eller dåliga, så KOMMENTERA GÄRNA!
Så här ser den ut idag, inte så mycket för världen, men det blir ju bättre längre fram