3381
Sök

Volvo 945 Turbo+ -92 tappar ALLT laddtryck. (Problemet löst!)

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
6 april 2013
Trådstartare
#1
Haj haj.

Har rotat runt på google och överallt men finner inget svar på mitt satans problem..

Det är såhär att när man belastar bilen så möe man bara är fan till så försvinner allt som har med laddtryck att göra och bilen blir slöare än en gl!?!? och det vet vi ju alla hur slöa dom är..

Full gas på ettan, går fint, tvåan går också fint upp till varvstopp, MEN när man slänger i trean eller fyran så händer det något.. när man kommer uppåt 4-5000 varv så tvärdör allt ladd, man släpper på gasen och gasar på igen och då lirar det någon sekund igen och sedan blir det lika dant. Laddet bara försvinner helt och hållet. Fortsätter man hålla fullgas när laddet är borta och bara trycker ner kopplingen så ökar motorn i varv men i snigelfart.

Detta fenomen händer enbart vid fullgas. vid lite mer än halvgas så skickar han på som han ska men så fort plattan är i mattan så försvinner laddet helt och bilen blir tokslö..

Vad är problemet tro?

Kan tillägga att problemet uppkom efter en hård dag på sjön med spikdäck=)

Tacksam för svar. Mvh
Senast redigerat av Rooth07 (7 april 2013)


Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
6 april 2013
Trådstartare
#3
MrEricsson skrev:
turbo+ grejjerna som gett upp koppla ur skiten

Eeeeh va?


DEVIL
1 171 Inlägg
6 april 2013
#4
Kolla så det inte tjuvdrar luft.

bmw m power

Avstängd
1 418 Inlägg
6 april 2013
#5
turbo+ grejerna som är kassa ta bort dom sätt i ett chip och ställ laddet på 1bar i stället:)

hade en med turbo+ satsen i förut som gav skenladd när bilen va kall och funka inte alls när den va varm:D

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
6 april 2013
Trådstartare
#6
Har letat efter luftlekage men verkar inte vara något. han laddar ju som han ska upp till typ 5000 varv och där bara försvinner allt.

Verkar dock som att det uppkommer när bilen börjar bli riktigt varm..


Avstängd
1 418 Inlägg
6 april 2013
#7
Rooth07 skrev:
Har letat efter luftlekage men verkar inte vara något. han laddar ju som han ska upp till typ 5000 varv och där bara försvinner allt.

Verkar dock som att det uppkommer när bilen börjar bli riktigt varm..

magnetventilen till turbo+ är väll trasig

2 452 Inlägg
6 april 2013
#8
tänk på att turbo+ håller bara trycket i typ 30 sekunder...är ju en overbost så att säga.

döden kommer tillbaka

Avstängd
1 418 Inlägg
6 april 2013
#9
turbodeath skrev:
tänk på att turbo+ håller bara trycket i typ 30 sekunder...är ju en overbost så att säga.

jaså ja trodde det höll upp trycket på 0.9bar från 3700rpm med fullgas hela tiden.
vet att t5r ökar trycket jämfört med en vanlig t5a i 25-30 sekunder

Fri fart för ett fritt folk!
14 138 Inlägg
6 april 2013
#10
gissar på slangen mellan lmm och turbon som suger ihop.

eftersom den framförallt händer varm när slangen är mjukare

Kör fort så hinner inget hända...

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
6 april 2013
Trådstartare
#11
Johan85 skrev:
Rooth07 skrev:
Har letat efter luftlekage men verkar inte vara något. han laddar ju som han ska upp till typ 5000 varv och där bara försvinner allt.

Verkar dock som att det uppkommer när bilen börjar bli riktigt varm..

magnetventilen till turbo+ är väll trasig

Förbikopplad;)


Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
6 april 2013
Trådstartare
#12
Growe skrev:
gissar på slangen mellan lmm och turbon som suger ihop.

eftersom den framförallt händer varm när slangen är mjukare

Skulle kunna vara så.. är så satans svårt att både köra bilen och sitta i motorrummet samtidigt och titta bara:P


60 Inlägg
7 april 2013
#13
kan vara turbon som börjar ge sig typ spricka eller något


Sothora <3
1 201 Inlägg
7 april 2013
#14
öppet filter?

Bildemonterare samt egen verkstad. !

2 452 Inlägg
7 april 2013
#15
men om du låter bilen stå på o du gasar från utsidan så ser du om slangen trycker ihop sig,bara en ide då ser du om den är jävligt mjuk då är det nog dags att köpa ny,gjorde så på min 940 med.fast istället för slang så fixade jag ett rör där.

döden kommer tillbaka

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
7 april 2013
Trådstartare
#16
Problemet löst!

Det var slangen mellan lmm och turbon som blivit lite för varm och mjuk.
Hade som tur var en sådan slang liggandes så nu går han ända upp till varvstoppet igen;)

Tråden kan låsas.

Tack för hjälpen gott folk!



Sök