2872
Sök

Longcats Golf MKIV GTI stance projekt -NERE PÅ BACKEN! :D

En Golf MK4 GTI som ska få lite stance och annat som förfinar den! :)

61 572 Visningar
Uppdaterades senast 1 september 2014
131 Inlägg
7 augusti 2013
Mr_M_ skrev:
z0uL- skrev:
hur går man tillväga om drivaxeln tar i "karossen"?  smile

Du får hålborra i rambenet

vad säger besiktningen om det?  någon som har en bild på hur det ser ut när de e borrat?

finns inte för låga bilar. bara för dåliga vägar!

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
7 augusti 2013
z0uL- skrev:
Mr_M_ skrev:
z0uL- skrev:
hur går man tillväga om drivaxeln tar i "karossen"?  smile

Du får hålborra i rambenet

vad säger besiktningen om det?  någon som har en bild på hur det ser ut när de e borrat?

Besiktningen säger ingenting.. Men du lär även ta bort krängningshämmarstaget

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-bca3d6d72e575262f3375ed560fd8f9f.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

131 Inlägg
7 augusti 2013
de va ett rejält hål du big_smilebig_smile.. tänkte köpa sånna här http://tatechnix.shopitoo.com/PICTURE/135-3-image_evope001_1.jpg ?

357 Inlägg
7 augusti 2013
Trådstartare
z0uL- skrev:
de va ett rejält hål du big_smilebig_smile.. tänkte köpa sånna här http://tatechnix.shopitoo.com/PICTURE/1 … e001_1.jpg ?

Det funkar inte alltid med såna, bara så du vet! smile
bäst att kapa bort krängaren direkt, så slipper du betala för något som inte funkar!

3 519 Inlägg
8 augusti 2013
longcat skrev:
z0uL- skrev:
de va ett rejält hål du big_smilebig_smile.. tänkte köpa sånna här http://tatechnix.shopitoo.com/PICTURE/1 … e001_1.jpg ?

bäst att kapa bort krängaren direkt, så slipper du betala för något som inte funkar!

Precis, Audi TT krängningshämmare brukar man köpa, men det kommer nog inte att fungera om du vill åka riktigt lågt.

131 Inlägg
8 augusti 2013
Mr_M_ skrev:
longcat skrev:
z0uL- skrev:

Precis, Audi TT krängningshämmare brukar man köpa, men det kommer nog inte att fungera om du vill åka riktigt lågt.

a jag vet. men den tar bara i karossen när man har passagerare me och kör i en mega stor grop typ.. och den tar bara i krängningshämmaren när man svänger typ..  så är de så lite borde de funka med den där justerbara å bara borra ett jack i ramen..

131 Inlägg
8 augusti 2013
känns inte bilen konstig å köra när man kapat bort krängaren?

357 Inlägg
8 augusti 2013
Trådstartare
z0uL- skrev:

Det märks lite att bilen blir lite "svajjig" men inte så farligt, men den understyr mycket mindre när man tar en kurva i hög fart eller kör lite rondellrejsing wink

3 519 Inlägg
8 augusti 2013
z0uL- skrev:

Ju lägre du åker, ju mindre känns det att krängaren är borta. Åker du med en "hög" bil, eller normalhög så känns det betydligt mer såklart. Och besiktningen säger inget om att den är borta heller.

131 Inlägg
8 augusti 2013
Mr_M_ skrev:
z0uL- skrev:

Ju lägre du åker, ju mindre känns det att krängaren är borta. Åker du med en "hög" bil, eller normalhög så känns det betydligt mer såklart. Och besiktningen säger inget om att den är borta heller.

sweet.. om man formulerar om lite så åker man för lågt på besiktningen kan dom väll säga saker ? smile

498 Inlägg
8 augusti 2013
z0uL- skrev:
Mr_M_ skrev:
z0uL- skrev:

sweet.. om man formulerar om lite så åker man för lågt på besiktningen kan dom väll säga saker ? smile

Klart dom kan säga saker om din låga bil, jag hade väl rätt så lågt när jag besikta min, men grabben la bara ut plank och var glad big_smile

131 Inlägg
8 augusti 2013
Markus1987 skrev:
z0uL- skrev:
Mr_M_ skrev:

Klart dom kan säga saker om din låga bil, jag hade väl rätt så lågt när jag besikta min, men grabben la bara ut plank och var glad big_smile

skönt. din såg ju ändå inte tok låg ut på bilderna.. min e väll ungefär samma

Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 322 Inlägg
8 augusti 2013
hade jag kört in med min gamla mk4 så hade de sagt..  åk hem o höj big_smile  den nuvarande är  ok att köra med nu men  njaaa njaaa still lowered big_smile

3 519 Inlägg
9 augusti 2013
z0uL- skrev:
Mr_M_ skrev:
z0uL- skrev:

Allt beror på besiktningsmännen. Alla är olika. Men det sägs att så länge man kommer över bromstestet så är det lugnt. Vet dock folk som fastnat där och bilen ändå har gått igenom. Men antingen chansar man, om man ändå vet att man kommer få nån tvåa på annat. Eller så är väl det bästa att höja den något innan smile
Lycka till smile

498 Inlägg
19 augusti 2013
Vad händer här egentligen? Hur går det? big_smile

948 Inlägg
19 augusti 2013
Undrar samma smile upp med updates nu!

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
19 augusti 2013
jalla jalla upp med handen ur brallan nu och visa vad som pågår! wink

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

357 Inlägg
20 augusti 2013
Trådstartare
Markus1987 skrev:

Rillependent skrev:

figge_stunter skrev:

Jodå grabbar, det står väldigt still just nu, har lite slut på inspiration om vad jag ska göra och alla pengar går till annat, senast så vart det ett ingrepp på främre torkarna då denna del kärvat ihop sad
http://www.noosimmons.plus.com/index_files/wipers/part1.JPG

Tänkte fota lite och slänga ihop en guide på ingreppet men det började ösregna och där stod jag mitt på parkeringen hemma och skruvade i regnet eftersom jag är i behov av bilen dagligen, var lite surt när jag fick lämna bilen på jobbet och åka kommunalt hem för att mina torkare dog helt.

Så som det ser ut nu är det lite inspirations torka, vill beställa spacers så jag får bättre fitment, men det saknas lite pengar till det just nu, vill gärna lacka om hela bilen men det lär inte hända förens jag vinner på lotto eller nåt sad

Kom med lite inspiration till mig och tips på vad jag ska göra!
Bjuder på en liten bild iaf wink
https://www1.garaget.org/archive/182/181403/297842/297842-3173608.jpg

3 519 Inlägg
20 augusti 2013
longcat skrev:
Markus1987 skrev:

Rillependent skrev:

figge_stunter skrev:

Jodå grabbar, det står väldigt still just nu, har lite slut på inspiration om vad jag ska göra och alla pengar går till annat, senast så vart det ett ingrepp på främre torkarna då denna del kärvat ihop sad
http://www.noosimmons.plus.com/index_fi … /part1.JPG

Tänkte fota lite och slänga ihop en guide på ingreppet men det började ösregna och där stod jag mitt på parkeringen hemma och skruvade i regnet eftersom jag är i behov av bilen dagligen, var lite surt när jag fick lämna bilen på jobbet och åka kommunalt hem för att mina torkare dog helt.

Så som det ser ut nu är det lite inspirations torka, vill beställa spacers så jag får bättre fitment, men det saknas lite pengar till det just nu, vill gärna lacka om hela bilen men det lär inte hända förens jag vinner på lotto eller nåt sad

Kom med lite inspiration till mig och tips på vad jag ska göra!
Bjuder på en liten bild iaf wink
http://www1.garaget.org/archive/182/181 … 173608.jpg

Vaxa framrutan och sidorutorna fram så slipper du använda torkaren, bra knep wink

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
20 augusti 2013
Tro mig, jag vet hur det känns att inte ha några pengar till att göra något på bilen/knappt köra den och massa kompisar och liknande som tjötar om att man ska göra si eller så.. det får en att tappa den inspiration man har/hade!
Men jag hoppas du fortsätter med denna bilen trots att de känns tungt just nu!
Btw, hjälpte almqvist__89 för ett tag sen med hans torkarmokajänger, så jag kanske kan va till någon hjälp?

Här är iaf lite inspiration på blq fälgar! smile
https://www.google.se/search?q=golf+mk4 … h&um=1
Senast redigerat av figge_stunter (20 augusti 2013)

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Sök