BMW E28 M535i Tanken är att köra samma utförande säsongen ut och åka på så mycket träffar och events jag kan :) Bilen kommer jag jobba med som ett rullande projekt fram tills att jag vill bita i ordentligt med utförandet :)
När jag köpte bilen gick den varmt på låga varv och kokade lätt vid tomgångskörning vilket inte var något jag gillade. Cirkulationen var dålig och slangarna blev hårda efter några minuter på tomgång.
Packningen till Termostaten
work in progress
Efter att ha sett över hela kylsystemet kunde sprickor i toppen och dålig packning uteslutas. Efter mycket experimenterande med luftning, byte av termostat, prov tryckning och annan slang dragning började bilen svara bra på behandlingen Men den var fortfarande inte bra..
Efter mycket bollande fram och tillbaka fick jag reda på att det satt en elektriskt vattenventil vid torpedväggen som kylde bakre delen av motorn och den visade sig vara trasig Efter att ha kopplat förbi den höll motorn 60-65c vid körning och 90-95 på tomgång
Igår fick jag hem däcken som ska krängas på M5 fälgarna Tycker dom passar sig riktigt bra på bilen
M5 Fälgarna med slitna däck från förra ägaren
225/40 18"
Igår bestämdes även att det blir en om lackering utav bilen Jag vet inte riktigt när det blir eftersom jag inte vill missa alltför mycket av sommarens aktiviteter men samtidigt vill man ju ha bilen fin.
Planerna vid lackningen blir att byta ut bakluckan och montera glasfiberbakluckan jag fick med bilen och sen fixa i ordning M5 fälgarna då dom är lite kantstötta och trötta
Prem lagt. Bra med kylsystemet, tror det är samma fel på min nämligen , trots att den varit inlämnad på en BMW verkstad, dom sa att tempmätaren i instrumenteringen var trasig...
Prem lagt. Bra med kylsystemet, tror det är samma fel på min nämligen , trots att den varit inlämnad på en BMW verkstad, dom sa att tempmätaren i instrumenteringen var trasig...
Hmm.. och bilen din koka och dom säger så?
Men kolla vattenventilen du Och hoppas den går bättre efter det
Helt strålande Eve! Premlagd! Vart fick du tag på blinkers glasen? Dom "vita" dvs..
Hej!
Mekonomen köpte jag ifrån ca 300:-/st, dock är ju mina blinkersglas orange idag och innan var dom spray tonade. Eller det som var helt var det
Jag kollade även var vita blinkersglas skulle kosta hos mekonomen och det är en tusen lapp för H-V sida fram MED rabatt vilket var lite väl saftigt Tror man kan hitta billigare om man googlar runt eller hör med ett styling företag
Prem lagt. Bra med kylsystemet, tror det är samma fel på min nämligen , trots att den varit inlämnad på en BMW verkstad, dom sa att tempmätaren i instrumenteringen var trasig...
Hmm.. och bilen din koka och dom säger så?
Men kolla vattenventilen du Och hoppas den går bättre efter det
Mvh
Verkstaden hade gjort nåt iaf, kvittot var på ca 5000:- . Koka det fösta som hände när jag köpte den o körde. Får kika på vattenventilen när jag får igång den, hela elsystemet är bytt pga kabelbrand
Den där bilen har man kört ifrån på isen. Bilen är snygg, passar bra i fälgarna. Grattis. :-) Inte varje dag man ser dom längre.. Men M353 står det överallt..? Och ps. Jobbar du på Uponor?? :-P