BMW E28 M535i Tanken är att köra samma utförande säsongen ut och åka på så mycket träffar och events jag kan :) Bilen kommer jag jobba med som ett rullande projekt fram tills att jag vill bita i ordentligt med utförandet :)
Igår var första dagen på, jag vet inte när.. Jag inte åkte till garaget. Det blev på med löparskorna istället och köpa Marabou black!
Men så får man ett SMS av bästa garage vännerna om att dom håller på att kränga om mina däck på M5 fälgarna. Hur snällt som helst grabbar! Tack som fan!
Så efter jobbet blir det dirr till garaget och byta flip-flop på bilen sen ska jag köra den till hans nya hem som jag fick nycklar till igår. Grymt!
På Lördag blir det Hälla träffen #1 där jag ska ställa ut bilen och sen jobba för Drift Magazine
Tjatade på david redan för 2 år sedan att köpa en s38b36/b38 så han går lite ) snälla gör rätt nu och stoppa i bästa motorn
Hehe, jasså!
Ny lök blir det, men vi får se när och vilken motor jag stoppa i
Mvh
Ja, om du vill ha minimalt med skruva och mest åka så de det som gäller annars kan du göra som jag och bygga turbo och få massa onödig effekt oc vrid chassiet från 86 ändå aldrig kommer få ner i backen och till på köpet få en motor som blir massa problem med vad gör man inte för att få sladda lite
Tjatade på david redan för 2 år sedan att köpa en s38b36/b38 så han går lite ) snälla gör rätt nu och stoppa i bästa motorn
Hehe, jasså!
Ny lök blir det, men vi får se när och vilken motor jag stoppa i
Mvh
Ja, om du vill ha minimalt med skruva och mest åka så de det som gäller annars kan du göra som jag och bygga turbo och få massa onödig effekt oc vrid chassiet från 86 ändå aldrig kommer få ner i backen och till på köpet få en motor som blir massa problem med vad gör man inte för att få sladda lite
Tjatade på david redan för 2 år sedan att köpa en s38b36/b38 så han går lite ) snälla gör rätt nu och stoppa i bästa motorn
Hehe, jasså!
Ny lök blir det, men vi får se när och vilken motor jag stoppa i
Mvh
Ja, om du vill ha minimalt med skruva och mest åka så de det som gäller annars kan du göra som jag och bygga turbo och få massa onödig effekt oc vrid chassiet från 86 ändå aldrig kommer få ner i backen och till på köpet få en motor som blir massa problem med vad gör man inte för att få sladda lite
Nu har du väl ändå andats in för mycket oktan.. Hur många mil har du gjort bakom ratten senaste två åren gurra? Vill man ha minimalt med skruvade och mest åka så låter man grejerna vara, Bilen är ju byggd och optimerat av BMW för att hålla
Ny lök blir det, men vi får se när och vilken motor jag stoppa i
Mvh
Ja, om du vill ha minimalt med skruva och mest åka så de det som gäller annars kan du göra som jag och bygga turbo och få massa onödig effekt oc vrid chassiet från 86 ändå aldrig kommer få ner i backen och till på köpet få en motor som blir massa problem med vad gör man inte för att få sladda lite
Nu har du väl ändå andats in för mycket oktan.. Hur många mil har du gjort bakom ratten senaste två åren gurra? Vill man ha minimalt med skruvade och mest åka så låter man grejerna vara, Bilen är ju byggd och optimerat av BMW för att hålla
Eve kör hårt och ha kul!!
Jo det är snar kört med min i 3 månader ungefär på 3 år
Bra att du tog tag i kylproblemet! Han verkade ju ha problem med det eftersom att han tiltade huven. Tycker att bilen är finare utan vinge dock! Grattis till en fin e28 och lycka till med projektet
Det har inte hänt så jätte mycket med bilen. Tiden har gått till annat och just nu vill jag bara riva isär den och göra en make over
Jag sitter som på nålar och vill bara hem och riva ur motorn och göra i ordning motorutrymmet, slipa ner bilen och skicka bilen på lack och fixa i ordning panel, mätare och små detaljer men sommaren har ju PRECIS börjat.. så den får helt enkelt funka och jag får ta det som går bit för bit innan säsongen är över
Men en snabb up date då
Bilen har gjorts laglig inför besiktning och sedan har jag slängt på 18" fälgarna med nya däck
Bilen besiktades med blanka papper
Och jag kommer fortsätta att hålla bilen laglig för jag har redan hunnit bli stoppad 3 gånger varav en gång så fick jag snällt vänta på vita bussen..
Sänkt ännu mer runt om och fixat dit navringar
sedan har jag även kirrat detta inför nästa år
Det bästa med att ha bilen laglig är att jag inte behöver slänga ett öga över axeln hela tiden utan kan bruka den som en vanlig bil
Igår tog jag däck ur däckhögen på jobbet till 16" fälgarna för på Söndag ska Rickey vara modell med onroaders fotograf Johan.
Vill passa på att tacka alla som hjälpt mig med allt ifrån verktyg till plats till kunskap. Ni är guld! speciellt tack till Kotten, Totte, Petta och Jonas!