2687
Sök

billig volvomek i stockholm (obs ej svartjobb) sökes.

92 Inlägg
13 april 2013
Trådstartare
hej! behöver byta kamrem o vp på 850 144hk-95. fick ändra inlägget, det missuppfattades. classe
Senast redigerat av thorsens (13 april 2013)

450 Inlägg
13 april 2013
sluta sök svarta tjänster och ring själv runt till olika verkstäder, volvo 850 är ju känt för att ha billiga å lätta kamremsbyten. så lyft luren å börja ring runt /henrik
Senast redigerat av Henrik-N (13 april 2013)

One Man Clan
4 287 Inlägg
13 april 2013
skit i å byta vattenpumpen de behövs inte...  volvo här nere tog 2700kr ink material för kamrem på min gamla kärra. men har du tid över å en manual så gör du de rätt fort själver...

One Man Clan
4 287 Inlägg
13 april 2013
thorsens skrev:
hej! bilen har gått 29000 mil. kamrem och vp ej bytt sen 12000 mil. byter man inte vattenpump samtidigt, så gör man nog bort sig. tänker inte chansa.

29000mil är inga problem för en vattenpump på en 850..

450 Inlägg
13 april 2013
thorsens skrev:
hej! lätt för dig att säga, du bor ju inte i stockholm. volvo i stockholm tar 2750:- i arbetskostnad.som sagt det är säkert mycket billigare på bondvischan.och en sak till. jag har inte skrivit svartjobb.var har du fått det ifrån? lär dig läsa svenska.

de är faktiskt rätt lätt, köpte en s70 t5 för cirka 6 år sen i täby, innan jag köpte de skulle han byta kamremmen, gick på 2450 kr inkl material exkl vattenpumpen ..... på volvo!. så de är bara snack att de alltid är dyrare i sthlm.
Senast redigerat av Henrik-N (13 april 2013)

450 Inlägg
13 april 2013
thorsens skrev:
hej! lever di i dåtid! det är faktiskt år 2013 nu! tror du mig inte så kolla med volvo i segeltorp stockholm.har man alla delarna själv rem och vp så tar dom 2750:- i arbetskostnad.

jag tror du inte ens kollar runt. otrevlig klarar du av att vara, lägger ner lika mycket jobb på att ringa runt är din kamrem bytt om en vecka.

volvo har något som heter niceprice och de är klart dem saftar på om du står för materialet  själv!

låt volvo stå för materialet så ska du de du får ett bättre pris.

1 313 Inlägg
13 april 2013
Vid kamremsbyte så snålar man fan inte in på vattenpumpen iaf! BYT!

Vattenpump 500-700:-
Motoras= 10,000 -15,000:-

Bara att välja!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
13 april 2013
När jag lämnade in min förra 850 för kamremsbyte så hade den rullat omkring 20.000 mil, ca 4000 mil senare rasade pumpen.. Vattenpumpraset kostade mig ca 1600 i arbete + vattenpump och spårkilrem + glykol + kommunala resor. dett hade jag förhoppningsvis sluppit om bilia hade bytt det i samband med kuggremsbytet.

Nog om svammel, bor du på södra sidan av sthlm så kan jag rekommendera benny karlsson i segersäng. Han är fd volvomek och driver även eget företag vid sidan om. Duktig och billig, de tvar han som fixade vattenpumpsläckan åt mig då jag varken hade tid eller lust..

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

One Man Clan
4 287 Inlägg
14 april 2013
Vi bytte aldrig några vpumpar i alla fall, vet flertalet bilar på över 30k med original vattenpump... Står inget i s-boken om de heller. På andra märken byter man dock alltid pump tex Renault men dom läcker alltid också

450 Inlägg
14 april 2013
volvo sjävla säger att man ine byter vatten pump vid första kamrems bytet, vid andra kan man göra det och dem brukar göra det också.

2 174 Inlägg
14 april 2013
thorsens skrev:
hej! behöver byta kamrem o vp på 850 144hk-95. fick ändra inlägget, det missuppfattades. classe

Lyssna noga nu, Volvo tog 3031 kr jobb OCH delar för Kamrem och vattenpump byte på morfars s70 nyligen.

Dom har en grej som heter NICE PRICE, fråga efter det!

Billigare än så är omöjligt göra det för om man inte gör det själv! Bara åka till Volvo och tacka nig för hjälpen wink

450 Inlägg
14 april 2013
hangman skrev:
thorsens skrev:

Lyssna noga nu, Volvo tog 3031 kr jobb OCH delar för Kamrem och vattenpump byte på morfars s70 nyligen.

Billigare än så är omöjligt göra det för om man inte gör det själv! Bara åka till Volvo och tacka nig för hjälpen wink

precis vad man försökt förmedla hela tiden, men han vill ju inte lyssna.

2 174 Inlägg
14 april 2013
Henrik-N skrev:
hangman skrev:
thorsens skrev:

Orkade inte läsa allt på telefonen, men har du som jag, försökt hjälpa killen utan framgång och möts av envishet då skiter vi it tycker jag, nu har vi iaf berättat exakt hur man gör det bäst och billigast på verkstad, jag byter K rem på 20 min på 850, kanske därför Volvo inte tar så mycket ..

450 Inlägg
14 april 2013
hangman skrev:
Henrik-N skrev:
hangman skrev:

Orkade inte läsa allt på telefonen, men har du som jag, försökt hjälpa killen utan framgång och möts av envishet då skiter vi it tycker jag, nu har vi iaf berättat exakt hur man gör det bäst och billigast på verkstad, jag byter K rem på 20 min på 850, kanske därför Volvo inte tar så mycket ..

Vi gjorde ett försök. han frågar mig bara om jag lever i nuet och sånt skit. smile

jag vet, det är en enkel operation. jag och svärfar bytte på min 850 för 6 år sen, då tog de väl 2 timmar, men de var jag som gjorde bytet och han höll koll smile de var min första operation på en bil, sen har de bara blivit mer smile

1 313 Inlägg
14 april 2013
hangman skrev:
Henrik-N skrev:
hangman skrev:

20 min?! upp till bevis! Upp med ett youtube videoklipp! big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
14 april 2013
Tobbetdi skrev:
När jag lämnade in min förra 850 för kamremsbyte så hade den rullat omkring 20.000 mil, ca 4000 mil senare rasade pumpen.. Vattenpumpraset kostade mig ca 1600 i arbete + vattenpump och spårkilrem + glykol + kommunala resor. dett hade jag förhoppningsvis sluppit om bilia hade bytt det i samband med kuggremsbytet.

Nog om svammel, bor du på södra sidan av sthlm så kan jag rekommendera benny karlsson i segersäng. Han är fd volvomek och driver även eget företag vid sidan om. Duktig och billig, de tvar han som fixade vattenpumpsläckan åt mig då jag varken hade tid eller lust..

Han kan man verkligen rekomendera. Det är min gamla handledare han driver numera 2 företag både bennyks alltjänst samt motorcenter i nynäshamn. Han har jobbat med volvo sen han var 15 och han är närmare 40 nu. Och han är inte föredetta volvo mek han jobbar fortfarande med volvo wink

Sök