2646
Sök

Volvo V70 - White Satin project

White Satin Volvo V70 project

185 935 Visningar
Projektet avslutat 3 november 2013
3 722 Inlägg
4 september 2013
Trådstartare
Daniel-N skrev:
Digital_Kicker skrev:
Daniel-N skrev:
Digital_Kicker skrev:
Japp

Äntligen ngn med 55/35 big_smile ska beställa såna ASAP men har aldrig sett ngn med jyst såna, bara 60/40 osv big_smile

Aha smile ja det blev riktigt bra med dom fjädrarna, ser lite lägre ut än på bilderna, sen kommer dom säkert att sjunka ner lite till eftersom dom är helt nya.

Sen har jag 20" fälgar också. Du har 18"?

Jepp, har 18" men jag vill ändå kunna köra på finska vägar så smile

Så dåliga vägar där?

tobzter skrev:
Digital_Kicker skrev:
tobzter skrev:

Hehe jodå ja körde 70-80 i fram på min v70n allt går ; ) men de ser kalas ut konmer se riktigt bra ut med nerlack sen

Jaså? Haha. Hur va det med svängradien?

Ja set kommer att bli mycket bättre när den är nerlackad smile

hehe de va väl helt oki krävdes ju bara en fotbollsplan å vända wink ...men som sagt vart lite skrap i innerskärmen wink

Haha precis wink

3 722 Inlägg
6 september 2013
Trådstartare
Sommaren börjar att lida mot sitt slut. Jag är nöjd med detta årets fix på bilen. Har lagt upp en plan på hur nästa år ska se ut för bilen. Mycket kommer att hända. Eftersom jag inte har tillgång till ett eget garage så är det lite tråkigt att stå ute i det kalla när det börjar komma. Lite småfix kommer jag att göra under vintern och vårda bilen.

April-Maj 2014:

Lackera ner hela bilen.
Lackera fälgarna vita
Add-on läpp
Byta till Devil Eyes.
Optimera motorn (kanske nu under vintern)
Och en massa småfix

133 Inlägg
6 september 2013
Ännumera att se fram emot smile

3 722 Inlägg
14 september 2013
Trådstartare
håller på och moddar lite med grillen. Får se om det blir som jag vill smile bilder kommer!

Soppgubbe
900 Inlägg
14 september 2013
Digital_Kicker skrev:
håller på och moddar lite med grillen. Får se om det blir som jag vill smile bilder kommer!

Väntar med spänning smile

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

3 722 Inlägg
18 september 2013
Trådstartare
Paket från V-parts anlände idag smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50304/50304-270f6f6889852f0fe3d1ef2603e35d30_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50304/50304-9c5e11523844a238d11ef3ddba411c3a_large.jpg

StabilisatorStag x4 smile
Började klonka lite efter sänkningen, 2st stag som började ge upp. Så jag byter alla fyra istället smile

2 638 Inlägg
18 september 2013
Trevligt projekt, kommer följas wink

Blev riktigt gött stuk med sänkningen, och dessa bilar passar riktigt fint i vitt smile

3 722 Inlägg
19 september 2013
Trådstartare
-Akerfeldt- skrev:
Trevligt projekt, kommer följas wink

Blev riktigt gött stuk med sänkningen, och dessa bilar passar riktigt fint i vitt smile

Tack! Kul å höra att du tycker om projektet. Blir tyvärr mest underhåll utav bilen under vintertiden. Men ska försöka att trixa med smågrejer också.

Ja vita och svarta V70 är mina favoriter smile men vita ligger närmst hjärtat

3 722 Inlägg
19 september 2013
Trådstartare
Sportluftfilter beställt från BSR smile måste ju byta mitt befintliga nu när man ska optimera bilen smile

JDM Life Sweden
1 104 Inlägg
20 september 2013
Digital_Kicker skrev:
Sportluftfilter beställt från BSR smile måste ju byta mitt befintliga nu när man ska optimera bilen smile

Jag kan rekomendera dig att köpa ett K&N filter istället då jag och många andra fått felkoder om LMM med BSR filter!

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm

3 722 Inlägg
20 september 2013
Trådstartare
cat_fish_1 skrev:
Digital_Kicker skrev:

Jag kan rekomendera dig att köpa ett K&N filter istället då jag och många andra fått felkoder om LMM med BSR filter!

Ok, tack för tipset. Det är beställt och skickat. Får se hur det blir. Hoppas på inga felkoder... Annars blir det reklamation.

3 860 Inlägg
20 september 2013
Var jävligt snål med oljan på det bara, och kolla så filtret inte spricker i själva gummiringen där slangklämman ska sitta om, mig veteligen det som strular oftast med deras filter..

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Skogsmålare
630 Inlägg
20 september 2013
Ja våra bilar (LMM) tycker inte om filter som ska rengöras med filterolja.. Jag hade rekommenderat AEM dryfilter
Har det själv i min.

Privatchaufför
303 Inlägg
20 september 2013
Digital_Kicker skrev:
Railsen har idag åkt av! Mycket nöjd med resultatet! Vad tycker ni?

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Var det svårt att få bort railsen? hur gjorde du med hålen där dom satt?

Grymt projekt i övrigt! big_smile

Don't drive faster then your guardian angel can fly
När man hör dumpventilerna kvittra, då vet man att det är vår

Soppgubbe
900 Inlägg
20 september 2013
jynsa skrev:
Ja våra bilar (LMM) tycker inte om filter som ska rengöras med filterolja.. Jag hade rekommenderat AEM dryfilter
Har det själv i min.

Kör med det i min s70 och den går bättre än med ett oljat filter smile

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

3 722 Inlägg
20 september 2013
Trådstartare
spokenratt skrev:
Var jävligt snål med oljan på det bara, och kolla så filtret inte spricker i själva gummiringen där slangklämman ska sitta om, mig veteligen det som strular oftast med deras filter..

Det är inte ett öppet luftfilter smile ska bara byta det befintliga i lådan smile

lennyboy skrev:
Digital_Kicker skrev:
Railsen har idag åkt av! Mycket nöjd med resultatet! Vad tycker ni?

Var det svårt att få bort railsen? hur gjorde du med hålen där dom satt?

Grymt projekt i övrigt! big_smile

Det va lite meckigt att få av höljena som sitter där skruvarna är på railsen, satt som fan, risk att det spricker om msn drar för hårt, men det är en billig reservdel att köpa smile. Sen när du fått av railsen så ska befintliga lister bara bändas upp, mot dig.

Och dom nya listerna klickas på lätt. Glöm ej att täcka skruvhålen!!

3 860 Inlägg
20 september 2013
OK! Men då kan du ju skippa och kolla gumminkanten wink Var försiktig med oljan bara, snåla! Så ska det inte vara någon fara. Körde med ett öppet JR filter i typ 2år utan problem.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

3 722 Inlägg
20 september 2013
Trådstartare
spokenratt skrev:
OK! Men då kan du ju skippa och kolla gumminkanten wink Var försiktig med oljan bara, snåla! Så ska det inte vara någon fara. Körde med ett öppet JR filter i typ 2år utan problem.

Blir kanske ett öppet senare. Tack för varningen iaf. Hade ett öppet JR filter på V40'in och jag hade heller inga problem med det, som ni sagt så länge man sköter det så fungerar det smile

Vinkelslipsgalen
687 Inlägg
21 september 2013
Jag kan säga att jag kör BSR filter i min och har gjort det nu i kanske 2 månader och forfarande inte sett ngn felkod..
All lycka i framtiden mannen smile

Följ framstegen på 242 t5 bygget här: 242 T5 Driftingbil på gata
Samarbetspartners:
L-M-R.se l Spacer.se l MKMotorsport.se l Klracing.se

3 722 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
Daniel-N skrev:
Jag kan säga att jag kör BSR filter i min och har gjort det nu i kanske 2 månader och forfarande inte sett ngn felkod..
All lycka i framtiden mannen smile

Ska hämta ut det idag och installera smile får se hur det blir. Tror inte att det kommer hända något, kanske om det varit ett öppet filter.
Tack så mycket! smile

Sök