2615
Sök

Volvo V70 - White Satin project

White Satin Volvo V70 project

185 896 Visningar
Projektet avslutat 3 november 2013
Vinkelslipsgalen
687 Inlägg
21 september 2013
Digital_Kicker skrev:
Daniel-N skrev:
Jag kan säga att jag kör BSR filter i min och har gjort det nu i kanske 2 månader och forfarande inte sett ngn felkod..
All lycka i framtiden mannen smile

Ska hämta ut det idag och installera smile får se hur det blir. Tror inte att det kommer hända något, kanske om det varit ett öppet filter.
Tack så mycket! smile

Mitt filter är öppet smile bsr optiflow med avskiljare, fungerar hur bra som helst och har förjävla gött ljud big_smile

Följ framstegen på 242 t5 bygget här: 242 T5 Driftingbil på gata
Samarbetspartners:
L-M-R.se l Spacer.se l MKMotorsport.se l Klracing.se

3 722 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
Daniel-N skrev:
Digital_Kicker skrev:
Daniel-N skrev:
Jag kan säga att jag kör BSR filter i min och har gjort det nu i kanske 2 månader och forfarande inte sett ngn felkod..
All lycka i framtiden mannen smile

Ska hämta ut det idag och installera smile får se hur det blir. Tror inte att det kommer hända något, kanske om det varit ett öppet filter.
Tack så mycket! smile

Mitt filter är öppet smile bsr optiflow med avskiljare, fungerar hur bra som helst och har förjävla gött ljud big_smile

Ok! Tanken vart att skaffa ett sådant också. Men testar med ett i luftburken först. Sen till sommaren köper jag ett öppet smile

99 Inlägg
21 september 2013
prem lagd!! jag har läst igenom hela tråden nu och måste bara säga att den blir sjukt fin! du har öga för det här du wink att så "lite" kan göra så mycket smile kör på ba big_smile

3 722 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
Denniss_ skrev:
prem lagd!! jag har läst igenom hela tråden nu och måste bara säga att den blir sjukt fin! du har öga för det här du wink att så "lite" kan göra så mycket smile kör på ba big_smile

Tack! Kul å höra att man gjort en bra grej! Uppskattas! smile ska bli spännande å se hur den kommer att se ut dagen då den är färdig. Då kan man börja ställa ut den på lite träffar också smile

99 Inlägg
21 september 2013
Digital_Kicker skrev:
Denniss_ skrev:

Tack! Kul å höra att man gjort en bra grej! Uppskattas! smile ska bli spännande å se hur den kommer att se ut dagen då den är färdig. Då kan man börja ställa ut den på lite träffar också smile

ja verkligen smile jag väntar wink

Vinkelslipsgalen
687 Inlägg
21 september 2013
Denniss_ skrev:
Digital_Kicker skrev:
Denniss_ skrev:

Va äre du säger? big_smile en volvo kan väl inte bli "klar" finns alltid mer som går att ändra på smile

Följ framstegen på 242 t5 bygget här: 242 T5 Driftingbil på gata
Samarbetspartners:
L-M-R.se l Spacer.se l MKMotorsport.se l Klracing.se

3 722 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
Daniel-N skrev:
Denniss_ skrev:
Digital_Kicker skrev:

Va äre du säger? big_smile en volvo kan väl inte bli "klar" finns alltid mer som går att ändra på smile

Haha eller hur! Skulle kanske skrivit såhär istället - "klar"
tongue

3 722 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
Jaha då har man bytt luftfilter precis smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50304/50304-dbb225268d1062431ba6dfbff51ca4ae_large.jpg
Burken öppnad. Fy fan va skitigt där va. Torkade av provisoriskt smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50304/50304-d5c63e2d8dae9e068cbb06fff6c0fc71_large.jpg
Nya luftfiltret från BSR står redo för att inta position smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50304/50304-c66b60a0a0521752cd4576308d4928a0_large.jpg
Nya luftfiltret på plats smile tog bort så mycket skit jag kunde inifrån burken med trasor. Får damsuga rent där inne imorgon, blev inte riktigt nöjd med rengöringen med trasorna. smile

Skulle kanske gjort en motortvätt också smile
Senast redigerat av Digital_Kicker (21 september 2013)

6 Inlägg
21 september 2013
Pren lagd.   
Vart äckligt jävla snyggt med den lackade inredningen. framför allt mätarhuset.
Är sugen på att göra detta själv men är rädd för att volvos "fina" gröna färg skulle förstöra mer än det förbättrar. hmm

3 722 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
Xoda skrev:
Pren lagd.   
Vart äckligt jävla snyggt med den lackade inredningen. framför allt mätarhuset.
Är sugen på att göra detta själv men är rädd för att volvos "fina" gröna färg skulle förstöra mer än det förbättrar. hmm

Tack så mycket! Bara att köra på! smile jaså du menar instrument belysningen?

6 Inlägg
21 september 2013
Ja jag gilla hur de spegla sig i lacken på kvällsbilderna.

Med färgen menade jag lacken på bilen tongue  Du får kolla mina bilder så ser du. Inte den snyggaste av volvos färger tyvärr hmm

3 722 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
Inget fel på den! Blir snyggt med den färgen också! Tänk på att det är klarlacken som ger effekterna sen smile

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
25 september 2013
Kikat igenom projektet nu, ser verkligen bra ut. Trodde inte det skulle passa med så mycket vitt men det gjorde det. Tummen upp big_smile

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

3 722 Inlägg
25 september 2013
Trådstartare
_Performance_ skrev:
Kikat igenom projektet nu, ser verkligen bra ut. Trodde inte det skulle passa med så mycket vitt men det gjorde det. Tummen upp big_smile

Tack så mycket! Kul att höra! Den ska bara lackeras ner helt utvändigt också! Kör med den i det vita temat nästa år sen blir det lackering igen, fast då till något häftigare kanske smile

JDM Life Sweden
1 103 Inlägg
26 september 2013
Riktigt kul att få se bilen på riktigt idag! Super fin!

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm

3 722 Inlägg
26 september 2013
Trådstartare
cat_fish_1 skrev:
Riktigt kul att få se bilen på riktigt idag! Super fin!

smile kul å träffas. Tack så mycket smile

3 722 Inlägg
29 september 2013
Trådstartare
Har inatt när jag jobbat testat en liten grej smile.

Provmonterade järnmärket. Jag tycker att det blev sådär. Nu är frågan! - Vad tycker ni!?

https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50304/50304-0853c3cbb4ac9351a0667e7a581428dc_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50304/50304-af86891332caf981e6cf58139c94a280_large.jpg

Har även en backup plan. En R-design bricka på grillen istället för järnmärket, eftersom jag kör med R-fälgar, R-nyckel bricka och kommer att fixa R-pedaler.

JDM Life Sweden
1 103 Inlägg
29 september 2013
Tyckte de blev helt ok! Tror dock att R-design brickan blir strået bättre!

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm

3 173 Inlägg
29 september 2013
Nja den ser alldeles för stor ut enligt mitt tycke sen förstör chromet lite på en annars grymt härligt bil med allt vit

386 Inlägg
29 september 2013
Faller inte min smak alls sad men som något skrev längre upp, "r-design" som sitter på dom nya volvos hade varit schysst big_smile diskret och snyggt enligt mig

Sök