2250
Sök

1 gammal bränd musik skiva funkar, får inte till det igen

18 Inlägg
16 april 2013
Trådstartare
Tja, har ett problem har en  musik skiva jag bränt för flera år sedan som funkar i bilen, försöker nu bränna nya men får ingenting att fungera, först testade jag med skivor jag hade liggandes hemma, sen beställde jag hem skivor av samma märke som den som fungerar, men det har inte gett nånting ännu..

går det på nått sätt se hur den gamla skivan är bränd? för det minns ju inte jag, om de kanske går få fram en info-fil nånstans med vilket program som använts,  hastighet osv, som nån sorts stämpel typ.. men antar att den chansen inte är så stor?

mvh

154 Inlägg
16 april 2013
druggert skrev:
Tja, har ett problem har en  musik skiva jag bränt för flera år sedan som funkar i bilen, försöker nu bränna nya men får ingenting att fungera, först testade jag med skivor jag hade liggandes hemma, sen beställde jag hem skivor av samma märke som den som fungerar, men det har inte gett nånting ännu..

går det på nått sätt se hur den gamla skivan är bränd? för det minns ju inte jag, om de kanske går få fram en info-fil nånstans med vilket program som använts,  hastighet osv, som nån sorts stämpel typ.. men antar att den chansen inte är så stor?

mvh

brukar funka att bränna i Windows media player

mvh

18 Inlägg
16 april 2013
Trådstartare
vi_olofsson skrev:
druggert skrev:

mvh

mvh

ska testa det återkommer imorgon smile

18 Inlägg
17 april 2013
Trådstartare
vi_olofsson skrev:
druggert skrev:

mvh

mvh

de funkade inte heller sad

2 117 Inlägg
17 april 2013
CDex
Bränn sedan i lägre hastighet. Då brukar musik-cdspelarna bättre klara av att läsa skivorna.

154 Inlägg
17 april 2013
druggert skrev:
vi_olofsson skrev:
druggert skrev:

mvh

mvh

de funkade inte heller sad

skumt, har funkat på alla gamla stereos jag haft..

mvh

2 024 Inlägg
17 april 2013
Kollat om skivan fungerar i nån annan spelare? Kan ju vara brännaren som jävlas oxå.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
17 april 2013
Vad är det för stereo du har i bilen? De är inte så att du bränner mp3 skivor till en spelare som inte klarar av att spela upp dem?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

18 Inlägg
18 april 2013
Trådstartare
shogun skrev:
CDex
Bränn sedan i lägre hastighet. Då brukar musik-cdspelarna bättre klara av att läsa skivorna.

laddade ner CDex men fattade ingenting utav det

vi_olofsson skrev:
skumt, har funkat på alla gamla stereos jag haft.. sad

mvh

okej sad

Expoze skrev:
Kollat om skivan fungerar i nån annan spelare? Kan ju vara brännaren som jävlas oxå.

nä skivorna fungerar

PHrnfeldt skrev:
Vad är det för stereo du har i bilen? De är inte så att du bränner mp3 skivor till en spelare som inte klarar av att spela upp dem?

original comand 2.5

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
18 april 2013
druggert skrev:
PHrnfeldt skrev:

original comand 2.5

Bränner du musikskivor eller mp3skivor?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

1 893 Inlägg
18 april 2013
Kolla oxå att datorn "förseglar" skivan efter bränning. Att den skriver ut index. Det kan vara lurigt, för om datorn inte gör det, märker du inget hemma, för datorn som bränt skivan, har index till den liggande, och klarar därför av att läsa den, men ingen annan spelare kan läsa då index saknas.

Så länge index inte är utbränt, kan man fortsätta bränna mera till skivan. När index är bränd, är skivan förseglad och man kan inte bränna mer till den.
Moderna operativ system, bränner inte in index per automatik, för att tillåta fortsatt bränning till skivan.
Så när du bränt musiken du vill ha, högerklickar du på skivan och väljer alternativ, som jag inte kommer ihåg just nu. Skall finnas nått alternativ där så snart du har en skiva med nått bränt på den.

18 Inlägg
18 april 2013
Trådstartare
PHrnfeldt skrev:
druggert skrev:
PHrnfeldt skrev:

original comand 2.5

Bränner du musikskivor eller mp3skivor?

jag bränner musikskivor

Kristian_V skrev:
Kolla oxå att datorn "förseglar" skivan efter bränning. Att den skriver ut index. Det kan vara lurigt, för om datorn inte gör det, märker du inget hemma, för datorn som bränt skivan, har index till den liggande, och klarar därför av att läsa den, men ingen annan spelare kan läsa då index saknas.

Så länge index inte är utbränt, kan man fortsätta bränna mera till skivan. När index är bränd, är skivan förseglad och man kan inte bränna mer till den.
Moderna operativ system, bränner inte in index per automatik, för att tillåta fortsatt bränning till skivan.
Så när du bränt musiken du vill ha, högerklickar du på skivan och väljer alternativ, som jag inte kommer ihåg just nu. Skall finnas nått alternativ där så snart du har en skiva med nått bränt på den.

ska jag högerklicka på skivan under den här datorn eller?

908 Inlägg
18 april 2013
i windows media player kan du vell välja om du ska bränna ljud cd eller data cd. kolla så du har ljud cd.

18 Inlägg
18 april 2013
Trådstartare
davidklang skrev:
i windows media player kan du vell välja om du ska bränna ljud cd eller data cd. kolla så du har ljud cd.

har valt ljud cd sad blir galen vad fan är de för fel

908 Inlägg
18 april 2013
druggert skrev:
davidklang skrev:

brännar du cd eller mp3? o om mp3 klarar din spelare det?

18 Inlägg
18 april 2013
Trådstartare
davidklang skrev:
druggert skrev:
davidklang skrev:

bränner cd

908 Inlägg
18 april 2013
druggert skrev:
davidklang skrev:
druggert skrev:

bränner cd

bränner inte för hög hastighet då? brukar stå på skivan va den klarar för hastighet. pröva sänk de lite.

18 Inlägg
18 april 2013
Trådstartare
davidklang skrev:
druggert skrev:
davidklang skrev:

bränner cd

bränner inte för hög hastighet då? brukar stå på skivan va den klarar för hastighet. pröva sänk de lite.

jag har testat wmp, nero 8 och cdburnerXP, nått annat program du rekommenderar att testa? har testat olika hastigheter

Avstängd
10 388 Inlägg
18 april 2013
Skivmärke?

För det är något som är rent galet avgörande har jag märkt. Varit med om spelare som bara tagit Fuji, min brors går bara med på TDK ex.vis

Så, testa att köpa en skiva av ett annat märke, och förslagsvis kanske inte det billigaste märket du hittar på.

(Jodå, noterade att du hade samma märke på de nya skivorna som den gamla, men det är inget som säger att det är "samma skiva" för det tyvärr)
Senast redigerat av it_mutt (18 april 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

18 Inlägg
18 april 2013
Trådstartare
it_mutt skrev:
Skivmärke?

För det är något som är rent galet avgörande har jag märkt. Varit med om spelare som bara tagit Fuji, min brors går bara med på TDK ex.vis

Så, testa att köpa en skiva av ett annat märke, och förslagsvis kanske inte det billigaste märket du hittar på.

(Jodå, noterade att du hade samma märke på de nya skivorna som den gamla, men det är inget som säger att det är "samma skiva" för det tyvärr)

har testat fuji, tdk och platinum hittils, den brända skivan som fungerar är platinum så jag köpte nya platinum skivor i tron att dom skulle fungera men det gjorde dom ju inte sad

Sök