3941
Sök

Vad är det för skillnad på en saab 9-3 och en 900

17 Inlägg
23 oktober 2006
Trådstartare
Tjena, undrar vad det är för skillnad på de båda. Prestanda, utrseende och sånna saker. Lr är det nån skillnad.Om det är nån skillnad, vilken väljer man i så fall?

SSS -12
3 217 Inlägg
23 oktober 2006
900 slutade tillverkas -97 och 9-3 tog efter och började 1998... Förändringar på karosseriet gjordes och fel som rent generellt uppkom på 900 försökte Saab motverka på 9-3:an...

Mer än så kan inte jag säga iallafall...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

666 Inlägg
26 oktober 2006
som fuckface sa att 93an är en vidareutveckling av 900, de nya 93orna har även fått nya motorer med annan effekt än innan osv, men i grund och botten är det bara en vidare utveckling. Vale beror på hur mycket pengar man har och röra sig med, man kan få en bra 900 för 30 000 och en talladega och allt det innebär för ca 50 000, 93orna är nyare och lite dyrare, som sagt det beror på hur mycket pengar man har att röra sig med.
900 har några barndoms fel, innan -95 så rostade de en hel del i dörrarnas nederkant och bagageluckans nederkant, dålig handbroms osv... dessa sakerna är fixade på 93an men som sagt smakar det så kostare det

//Silver

Avstängd
67 Inlägg
26 oktober 2006
båda är lika fula

förresten, vad är det för likhet mellan Estonia och en SAAB ?

-Jo, båda hade 900i
Senast redigerat av N_Helin (26 oktober 2006)

17 Inlägg
26 oktober 2006
Trådstartare
Vadå hade 900i? Vad menas med svaret? Med saben förstår jag men vad var likheten med estonia på det?tongue

SSS -12
3 217 Inlägg
26 oktober 2006
N_Helin skrev:
båda är lika fula

-Jo, båda hade 900i

Det var nog det mest tragiska svar jag hört hitintills denna dag, mognaden är hög här inne!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

666 Inlägg
27 oktober 2006
N_Helin skrev:
båda är lika fula

-Jo, båda hade 900i

Här ser vi en som va avundsjuk....

Med Jetplan i generna
413 Inlägg
27 oktober 2006
Det roliga är att det kommer från en med 740... wink

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."

Avstängd
67 Inlägg
27 oktober 2006
avundsjuk på en saab? yikes i dont think so

2 123 Inlägg
27 oktober 2006
N_Helin skrev:

Stackare alltså, har du inget bättre för dig egentligen ?
Säg vad som är bättre på en 740 än på en Saab 900. Bara en sak så är jag nöjd !

Med Jetplan i generna
413 Inlägg
27 oktober 2006
Fredrik.Gustavsson skrev:
N_Helin skrev:

Stackare alltså, har du inget bättre för dig egentligen ?
Säg vad som är bättre på en 740 än på en Saab 900. Bara en sak så är jag nöjd !

Går inte att jämföra en container med en bil wink

MVH. //Victor

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."

Avstängd
196 Inlägg
27 oktober 2006
kan besvara din fråga åt N_Helin

1: SAABen driver på fel hjul

2: har kamKEDJA som är idiotiskt

3: motorn sitterpå tvären,

4: man måste ha backen i när man ska stänga av skiten,

5: världens fulaste intrument,

Räcker det ?!?!!?

666 Inlägg
27 oktober 2006
Storas skrev:

Räcker det ?!?!!?

1,fel hjul kan ja hålla me om när man ska leka... men när det e halt föredrar iaf ja framhjulsdrift...
2, min har iof en kam rem å ingen jävla kamkedja....
3,och det har vad för betydelse?! jo  attt man slipper en lång och ful huv.... så man kan få mer cupéplats....utan att bilen ska vara stor som ett hus:P
4, ja för att man inte ska glömma att ha växel i när man ska parkera så inte bilen rullar iväg
5, å det kommer från en volvo tongue
Senast redigerat av silverbird (27 oktober 2006)

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
27 oktober 2006
Storas skrev:

Räcker det ?!?!!?

HEY! Nu slutar vi me såna barnsliga inlägg! Vill du få tråden låst eller? De är väl fullkomligt onödigt. Alla tycker om olika bilar, så är det bara.

Allt för den där jävla hatten!

Avstängd
196 Inlägg
27 oktober 2006
N_helin drog ett skämt och saabnördarna började ju grina, jag sa som det var...

Svar till silverbird, ja det där med växel i för att kunna stäng av måste vara någon typ av norsk saabkunstruktör som kommit på, för så jävla dum i huvet kan man inte vara att glömma både växel och/eller handbroms big_smile när det är halt är det heller inte bättre med framhjulsdrift, kanske när man inte får sladd, men får man sladd gåre rakt på, och det är ju inte så jävla bra ???

ja varsågod "THEBADHUY" lås tråden, jag är färdig här !!!

258 Inlägg
28 oktober 2006
Föredrar hellre 740 än både 9-3 o 900... det är skamligt att saab är en svensk bil...

usch säger ja bara

Avstängd
196 Inlägg
28 oktober 2006
Måste tyvärr hålla med dig där big_smile

19 Inlägg
1 november 2006
Storas, du tror inte det var någon mening att byta hjuldriften till framhjulen istället för bakhjulen?

Jo, för om en bil med bakhjulsdrift kommer i sladd eller tappar greppet, så kommer du komma att glida i sidled på vägen. Och om du inte kan få tillbaks greppet kommer du förmodligen komma över på andra kör banan. Och om du där krockar med en mötande när bilen är i sidläge så är det väldigt stor risk att man skadas allvarligt eller tom dör.

Tror du därför hellre sitter i en framhjulsdriven bil som  istället för att kana i sidled, kanar rakt fram oavsett hur mycket du styr med ratten.
Om du ens har tagit körkort så kanske du vet att det är grymt bättre krockskydd på bilarnas fram och bakparti än på dess sidopartier.

Tror människor hellre köper en bil som har bättre säkerhet än en bil som man kan köra runt i och göra små svarta ränder med.
Så försök övertyga dej själv med att en bakhjulsdriven bil är bättre än en framhjulsdriven.

Tackförmej smile

1 813 Inlägg
1 november 2006
Min granne jobbar med Saab och han säger 9,3an e en av dom sämsta bilarna du kan köpa.. fast du sköter bilen väl så rasar motorn ändå.. dom har 3 9 3or inne i veckan och då är det motorras på dom...!!!  jag vet själv inget om den modellen men jag lysnade på honom om det efter som han jobbar på saab opel bmw verkstad "Bendtsbil I Halmstad" .. kolla upp det med saabs olika verkstäder och hör med dom innan du ger dej in på 9 3an

Åk före du så väntar jag på dig där..!

282 Inlägg
1 november 2006
Var väl skillnaden han undrade över och inte hur många bilar som är på verkstad osv.. Alla modeller och märken har motorras, allt beror på hur den är skött..

Sök