2944
Sök

Mannes 142 Turbo. Nya delar! 4 april

Jajjemen!
1 512 Inlägg
21 april 2007
Trådstartare
Mr_Thulin skrev:
ser jävligt bra ut...men är där mindre kablar i det mekaniska...hur många minuter/dar tog det med all el.

Tackar. Ja de är mkt mindre kablar med de mekaniska.
Vet inte hur lång tid de har tagit med elen eftersom ja gjort lite då och då. Men med lagom tempo fixar man de nog på två kvällar.

Mr_Thulin skrev:
ser svinbra ut men varför har du ett mekaniskt insug med de elektroniskla spridaraggregatet.??

Kollar du lite tidigare i tråden så ser du att ja inte hade plats för "rätt" insug, har tillverkat spridarfästen och fått dom påsvetsade på de insuget som sitter i nu. Är lite dåligt med plats smile

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
21 april 2007
Trådstartare
De går lite segt på bilfronten.
Håller på å städar ur garaget å kör hem alla grejer ja har samlat på mig..
Ska vara ur garaget den sista april. Så fort ja blivit klar med städningen så ska ja se vad ja kan ställa till med, hoppas på att kunna köra hem bilen.

I torsdags provade jag tigsvetsen på jobbet, har aldrig provat förut men de va riktigt kul smile Gjorde en grej som ja ska ha till bilen sen. Säger inte vad de är tongue
Det är i rostfritt så de kommer bli lite polering ikväll smile Det ska blänka cool

http://i19.tinypic.com/2lcsho8.jpg

Over and out!

118 Inlägg
21 april 2007
rigtigt fin fog

55 Inlägg
21 april 2007
visa bilder på poleringen.

Turbotractorn snart i din backspegel.
B230et extreme.

55 Inlägg
22 april 2007
ja kom igen nu.
visa även på KDR nu.

Kör: Volvo xc70 D5 2013. Fd: civil polisbil

Jajjemen!
1 512 Inlägg
22 april 2007
Trådstartare
De kommer snart tongue Blev annat igår men ja ska gå ut nu å börja våtslipa. Får se om de kommer upp nån bild ikväll.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
22 april 2007
Trådstartare
Nuså! Har slipat å polerat nu smile

Såhär såg den ut efter svetsningen. Röret mäter 90mm.
http://i17.tinypic.com/2extxms.jpg

En mellanbild..
http://i12.tinypic.com/2ykhslc.jpg

Slutresultatet big_smile
http://i19.tinypic.com/3z1uulf.jpg

Å detta ska alltså bli utblåset, det ska sitta i karossen framför höger bakhjul, strax över tröskeln smile Men ja är fortfarande lite osäker på om ja ska ha de snekapat eller om ja ska kapa de rakt istället.. Får se sen när ja satt dit de hur de blir.
Har lite annat å greja med innan roll

845 Inlägg
22 april 2007
brutalt manne big_smile:d

420 Inlägg
22 april 2007
Helt sjukt projekt, har läst igenom allt nu smile Tycker du skall ha utblåset sneskuret, så det följer bilen mer.

Rörkrökare
575 Inlägg
22 april 2007
riktigt najs lösningar:D hur fick du de så blankt vad använde du mer än polertrisa?
Senast redigerat av simeboy (22 april 2007)

Lever för ljud!
Kolla--->http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30406&p=1

"Living My Life Sideways"
208 Inlägg
22 april 2007
Manne jag tycker att du ska ha det snedskuret . Annars får man än känsla när man ser det som om det bara vore dit plockat.  som en sa tidigare att det ska följa bilen lite smile

55 Inlägg
22 april 2007
fan vad fett...det där var rostfritt va....vad använde du för saker...

Turbotractorn snart i din backspegel.
B230et extreme.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
22 april 2007
Trådstartare
142R och HoKkee Tackar smile

JalleJ skrev:
Helt sjukt projekt, har läst igenom allt nu smile Tycker du skall ha utblåset sneskuret, så det följer bilen mer.

Hehe gött! den har blivit rätt så lång smile Ja de lutar åt det. Får se hur de ser ut på bilen sen.

simeboy skrev:
riktigt najs lösningar:D hur fick du de så blankt vad använde du mer än polertrisa?

Först körde jag med scotch brite, den som sitter i borrmaskinen på första bilden.
Sen började jag med 120 papper, fortsatte med våtslipapper 180, 240, 400, 600 å sist 1200
På Clas Ohlson fanns det ett sortiment med våtslipapper för 35 spänn, i det var det ett ark av varje sort (180, 240, 400, 600 å 1200).
Sen när ja var nöjd med våtslipningen körde jag med Autosol och polertrissa också den från clas ohlson, avsedd för högglanspolering.

Real_Performance skrev:
Manne jag tycker att du ska ha det snedskuret . Annars får man än känsla när man ser det som om det bara vore dit plockat.  som en sa tidigare att det ska följa bilen lite smile

Ja de blir nog så smile med 90% säkerhet roll

Mr_Thulin skrev:
fan vad fett...det där var rostfritt va....vad använde du för saker...

Ja jag hoppas på det smile Ja de är rostfritt. Kolla svaret till Simeboy.
Senast redigerat av Manne (22 april 2007)

208 Inlägg
22 april 2007
Låter bra Manne .   ska du ha ett på varje sida sen ?  blir det inte rätt bökigt att få dit det tänkte mest på om bränsletanken sitter precis där ?.  Men det kommer bli riktigt fett wink

1 878 Inlägg
22 april 2007
har suttit här och läst alla 22sidor. helgalet projekt! kommer bli prima sen när allt är klart!

Jajjemen!
1 512 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
Real_Performance skrev:
Låter bra Manne .   ska du ha ett på varje sida sen ?  blir det inte rätt bökigt att få dit det tänkte mest på om bränsletanken sitter precis där ?.  Men det kommer bli riktigt fett wink

Nej bara ett, skrev ju att ja skulle ha ett tongue Njae.. tanken sitter ju bakom bakaxeln.. ska som sagt ha utblåset framför höger bakhjul så tanken kommer inte vara ivägen. En av anledningarna till att ja gör på detta viset är för att slippa trassla mig över bakaxeln å förbi tanken.. En annan är att ja tror att de kommer bli fräckt smile

Frozen1985 skrev:
har suttit här och läst alla 22sidor. helgalet projekt! kommer bli prima sen när allt är klart!

Att ni orkar big_smile Ja får hoppas på det smile

208 Inlägg
23 april 2007
Okey hehe sorry läste inte så noga det du skrivit . hehe .  fel av mig.   trodde tanken satt framför bakaxeln på en 140.a också .  men alla bilar är ju olika ..  wink nu förstår jag varför du väljer att sätta det där . ;D

Jajjemen!
1 512 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
De är lungt smile jo dom är ju de, å tur är väl det smile

Mekaniker
240 Inlägg
23 april 2007
tror de kommer bli as coolt med en 142'a turbo har inte sett de ... själv har jag funderingar över en liten sleeper kom på iden för ca 2tim sen.. tongue
Vovlo 360 med turbo eller kompressor.. tongue

Bil & Maskin i Munkfors AB.

Sök