3136
Sök

Megasquirt 1 v3 tändningssproblem

32 Inlägg
21 april 2013
Trådstartare
Tjena!
Har kopplat in mitt megasquirt i min 940 turbo nu.
Allt verkar funka, men får bara gnista på två utgångar på tändspolen. Kör med en så kallad ''westfier''
och triggern på remhjulet.

Tacksam för snabba svar :-)
Ska förhoppningsvis mappas om 13 dagar..

Mvh//Alle

303 Inlägg
21 april 2013
Är spolen hel?  är det gnista till cyl 1 och 4, eller 2 och 3.   Eller vilka har du gnista på?
har du valt Wasted spark under "ignition options" - "Number of coils" ?
Senast redigerat av amazonsimme (21 april 2013)

32 Inlägg
21 april 2013
Trådstartare
Jag tror spolen är hel. Får det att kontrollera?
Jag vet inte hur tändföljden är på den,  men kan säga som så här att dom 2 närmsta mot kontaktstycket på spolen är det gnista på. Jag har inte kopplat in datan ännu vågar inte röra nåt såntdär.

Sen en ny fråga var får man tag i en ny trigger givare. Var precis och prova justera in den mer. Så gick den lite förnära och förstördes..

303 Inlägg
21 april 2013
är det en =  https://www1.garaget.org/gallery/images/70/69274/69274-1b422ccebfab676d30b05488301ca214.jpg

hur vet du då att den bara tänder på två om du inte vet vilka tändstift som tänder?
som du säger ska det bara vara signal på PIN1 och 2.  PIN3-4 ska ha stömmatning.

vilken typ at givare?  original hall eller vr?
Senast redigerat av amazonsimme (21 april 2013)

32 Inlägg
21 april 2013
Trådstartare
Ja det är en sån jag har som är på bilden.
Det kommer gnista på 1 & 4 och inte på 2 & 3

Jag ska mätta så jag har spänning pin 3 och 4
kan man mäta signalen?

Jag har vr givar på remhjulet.  Vet du var man kan får tag på en sån?

303 Inlägg
21 april 2013
Men har du inte ändrat något i mjukvaran hade inte jag ens vågat försöka starta.  Förmodligen är den då inställd för enkel spole och ger därför bara signal ut på ena...

Jag har köpt allt mitt hos protoparts. Men finns hos KL och lite överallt.  Men som sagt, andraomjukvaran innan du försöker mer. Kan kosta dig både brända spolar eller värre- bränd databox...

32 Inlägg
21 april 2013
Trådstartare
Okej!  Men jag hade gärna velat kontrollera så jag har gnista osv. Då det kommer ner en kille och ska han mappa min om 13 dagar. Hade ju vart gött om man visste att de va klart. Kan du ändra mjukvaror osv?  Du skulle inte vilja hjälpa mig?  Antar att du inte bor så långt ner i Skåne då man alltid ser dig i Helsingborg smile

303 Inlägg
21 april 2013
Precis.  5 mil inått landet.
Vilket program används?

Sök