4440
Sök

Från t7 till t5 kammar.

61 Inlägg
21 april 2013
Trådstartare
#1
Tja ! 
Har en saab 93 årsmodell 00,  d är en 2,0t, med lite chipp o trim osv,   det är en t7 motor,
har hört att den ska bli lite vassare med t5 kamaxlar, tänkte även byta spridare o mappa lite längre fram. men ska byta kammarna först, går de och märker man någon skillnad??  Tacksam för svar  mvh  Alex smile

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
22 april 2013
#2
Nej det blir ingen märkbar skillnad.

Det är först när vi börjar snacka 350hk+ och höga varv som du kan få lite bättre andning mha T5-kammar


1 271 Inlägg
22 april 2013
#3
viktigare att byta till t5 kolvar och stackar om du vill byta något så den klarar av mer effekt

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
22 april 2013
#4
om du ändå ska byta i framtiden så skulle jag byta redan nu, antar att du inte ska klocka in dem? smile

skillnad? har läst dem som kapat några tiondelar mellan 100-150 med T5-kammar i T7 motor utan mappning. så litelite bättre borde den gå på toppen. men vem lever i en perfekt värld?

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

61 Inlägg
22 april 2013
Trådstartare
#5
Okok smile jo jag ska ställa in dom o klocka in dom. Har ca 300hk
I bilen i dagens läge, men tänkte mest om de går o köra med utan
Att mappa på ett tag smile mvh alex

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
22 april 2013
#6
Går utmärkt att köra med dom utan att mappa in dom smile

Om du kör "närmare 300hk" ur ett T7-block så hoppas jag att du bytt till kolvar och stakar från B204!  300hk. Är nämligen vad T7-kolvarna tål innan det blir dåligt wink


61 Inlägg
22 april 2013
Trådstartare
#7
haha aa tror d är bytt smile köpte den trimmad smile

George
1 956 Inlägg
22 april 2013
#8
Alezi skrev:
haha aa tror d är bytt smile köpte den trimmad smile

Det är ingen garanti att kolvarna är bytta bara för att man köpt bilen trimmad wink

Men du märker skillnad med t5 kammar I övre registret. 4500+ rpm

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

61 Inlägg
22 april 2013
Trådstartare
#9
okok smile näe d vet jag, vet inte om d sitter orginal eller bytta kolvar i bilen heller tongue men de jag vet är att d sitter steg 3 eller 4 i bilen , med 3" rör med racekat , ny intercooler o en t15 turbo , uppgraderad vevhusvent o lite annat smile men ska endå prova t5 kammar om det nu är så bra som alla säger,   även byta spridare till 630 o mappa om på e85 längre fram smile


Sök