2579
Sök

Twingo - Slammed & Stanced | Takeyari-pipes 31/8 !!! :)

Low n' loud! Stance'ad, slammad & högljudd twingo. Ljudbygge pågår!

356 389 Visningar
Projektet avslutat 1 september 2015
3 860 Inlägg
20 juli 2013
#401
Rillependent skrev:
Rillependent skrev:
spokenratt skrev:
Fy fasen va bra dom satt!! Får man väl se denna rulla i stan ikväll då!
Kommer dock köra "firmabilen" men man brukar ju se twingon iaf"
Tack!!! Fan vad kul att höra big_smile tyckte också att de satt jävligt bra! big_smile
Tuta isf!
Btw ska du på racet i Hässleholm ikväll?
Menade att jag jobbade, men jag såg allt när den gled förbi och lekte med sina gula ljusen framför OP Maskiner wink
Såg riktigt bra ut IRL!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

428 Inlägg
20 juli 2013
#402
vilket lyft det blev med fälgarna smile Ser riktigt fint ut smile

Go low but not slow!
R.I.P. Jeff Hanneman 1964-2013

948 Inlägg
20 juli 2013
Trådstartare
#403
spokenratt skrev:
Rillependent skrev:
Rillependent skrev:

Tack!!! Fan vad kul att höra big_smile tyckte också att de satt jävligt bra! big_smile
Tuta isf!
Btw ska du på racet i Hässleholm ikväll?
Menade att jag jobbade, men jag såg allt när den gled förbi och lekte med sina gula ljusen framför OP Maskiner wink
Såg riktigt bra ut IRL!
Så det var du som stod där smile
Tackar! smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

948 Inlägg
20 juli 2013
Trådstartare
#404
Jevil0666 skrev:
vilket lyft det blev med fälgarna smile Ser riktigt fint ut smile
Ja det gör mycket smile tackar smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

948 Inlägg
20 juli 2013
Trådstartare
#405
Ska höra med en på meca jag praktiserat hos för något år sedan om han kan valsa mina bakskärmar lite så jag får ner röven på bilen.
Och camber kommer nog så småningom men vet bara inte när, prio ett är att få ner röven bara lol

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

3 627 Inlägg
20 juli 2013
#406
Fast camber hade ju fått fälgarna att smyga in lite i överkant = möjligt att sänka mer wink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

187 Inlägg
20 juli 2013
#407
ToXtreme skrev:
Rillependent skrev:
Kevin94 skrev:
Fan vad nice! smile Hade på känn att det skulle bli sådana fälgar wink Lite mindre profil så blir det topp smile
Tack smile jasså? wink
Ja jag vill köra typ 185/45 bak och 165/45 fram smile men lika bra att köra upp detta gummit först smile
De lär stretcha jävlar! Välj dock 165/50 fram isåfall så du får samma höjd på fram och bakdäcken smile
Sen så kom jag på nu att 165 däcken finns nog inte i 45 profil smile

948 Inlägg
20 juli 2013
Trådstartare
#408
Kevin94 skrev:
ToXtreme skrev:
Rillependent skrev:

Tack smile jasså? wink
Ja jag vill köra typ 185/45 bak och 165/45 fram smile men lika bra att köra upp detta gummit först smile
De lär stretcha jävlar! Välj dock 165/50 fram isåfall så du får samma höjd på fram och bakdäcken smile
Sen så kom jag på nu att 165 däcken finns nog inte i 45 profil smile
Afan.. Men finns många andra dimensioner att stretcha med smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

948 Inlägg
20 juli 2013
Trådstartare
#409
ToXtreme skrev:
Fast camber hade ju fått fälgarna att smyga in lite i överkant = möjligt att sänka mer wink
Yes och det kommer också så småningom men just nu känner jag inte mig så hemma inom det så jag får kolla runt så jag vet hur jag ska göra smile valsa skadar ju inte precis smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

948 Inlägg
20 juli 2013
Trådstartare
#410
Hade varit shyst av alla er följare om ni hade kunnat visa lite kärlek (eller hat?) genom att lägga en röst! lol

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

133 Inlägg
20 juli 2013
#411
Rillependent skrev:
Hade varit shyst av alla er följare om ni hade kunnat visa lite kärlek (eller hat?) genom att lägga en röst! lol
Will do smile


3 627 Inlägg
20 juli 2013
#412
185/45 är en vettig dimension som stretchar rätt gött! Men för att du ska få samma höjd på däcken, dvs så att framdäcken inte blir lägre och man får "traktor-look" så borde du kika på 165/50. Sen ska du ha fälgskyddskant (MFS) också, ser helmongo ut när man stretchar utan det smile

Förstår att du vill ha koll på det där med camber och som du säger så är det aldrig dumt att valsa, men om du kan undvika att valsa ut skärmkanten och bara valsa in regnlisten (kanten som går inåt eller hur man ska förklara) så är det att föredra då det iaf i mitt tycke är snyggast så smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

948 Inlägg
21 juli 2013
Trådstartare
#413
ToXtreme skrev:
185/45 är en vettig dimension som stretchar rätt gött! Men för att du ska få samma höjd på däcken, dvs så att framdäcken inte blir lägre och man får "traktor-look" så borde du kika på 165/50. Sen ska du ha fälgskyddskant (MFS) också, ser helmongo ut när man stretchar utan det smile

Förstår att du vill ha koll på det där med camber och som du säger så är det aldrig dumt att valsa, men om du kan undvika att valsa ut skärmkanten och bara valsa in regnlisten (kanten som går inåt eller hur man ska förklara) så är det att föredra då det iaf i mitt tycke är snyggast så smile
alright alright får väl göra det.
fälgskyddskant har jag bak, inte 100% på att det är det på mina 175;or fram, inte ens tittat det då det inte är någon dunderstretch fram mer än att fälgkanten sticker ut utanför däcket.

men angående valsning så tycker jag att det är värt.. vill inte köra på för extrem camber utan bara snäppet värre än att man precis lägger märke till det om man tittar där, förstår du?

och just nu är prio ett att få ner röven på den för nu står den som en traktor och är sjukt känslig i gupp och sådant med att ta i skärmkanten och jag vill veeeeerrrkliigen inte behöva höja den mer, ganska så akut för mig liksom. Så en valsning i praktiskt syfte och camber får komma därefter. Vi märker ju hur det går också, kanske är så pass att jag måste ha camber för att få in fälgen, menmen.. vi märker hur det blir! smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

3 627 Inlägg
21 juli 2013
#414
Jag anammar ingen supercamber för dig heller, är ingen camberlover utan gillar när saker och ting är lagom smile De shimsen jag länkade där gav 1.5 grader camber, vilket i sig inte är mycket (jag har 2 fram och 2.6 bak på min smile ) men det hjälper det hela att smita in mer än man tror big_smile

Och jag fattar det där med att valsa smile Det jag mena var bara att valsa inte mer än nödvändigt wink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

948 Inlägg
22 juli 2013
Trådstartare
#415
Tjena, var hos ett proffs och frågade och han sa att det är nästintill omöjligt att valsa mina skärmar och gör man det blir det inte snyggt, han rekommenderade att isåfall montera skärmbreddare istället.

Vad tror ni?

Känner mig lite kluven just nu..

Fick klibborna idag btw;
https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178136/178136-7197fd9134423bf737d4946a854d40fa_large.jpg
Senast redigerat av Rillependent (22 juli 2013)

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

133 Inlägg
22 juli 2013
#416
Camber och valsa den lilla kanten som går innåt bara? smile eller det kanske inte räcker?


948 Inlägg
22 juli 2013
Trådstartare
#417
FilipWelin skrev:
Camber och valsa den lilla kanten som går innåt bara? smile eller det kanske inte räcker?
Jag tvivlar på det, det är ganska mycket däck&fälg går utanför..

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

3 627 Inlägg
22 juli 2013
#418
Valsa in "regnlisten" bara, valsa inte ut kanten, blir i min mening fult i 9 av 10 fall. Då är CAMBER bättre big_smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

948 Inlägg
22 juli 2013
Trådstartare
#419
ToXtreme skrev:
Valsa in "regnlisten" bara, valsa inte ut kanten, blir i min mening fult i 9 av 10 fall. Då är CAMBER bättre big_smile
Får kanske bli det då...
Känns bättre det än att börja skära ut plåt och montera breddare.
Minns du vad camber till twingo kostade? Du tittade väl upp det? smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

3 627 Inlägg
22 juli 2013
#420
Yes det minns jag, tror det rörde sig om typ 300kr smile

OM jag ändå kommit ihåg matteformeln för vinklar och sånt så hade jag räknat ut åt dig hur mykt det fått hjulet att smita in men dumfan här *hejhej* slängde sin mattebok tongue

Men jag ska visa dig på ett ungefär hur mycket camber faktiskt gör smile

Gör som vanligt och refererar till min egna bil tongue

Fram, osänkt (dvs ingen camber)
http://i48.photobucket.com/albums/f238/2X3M4U/IMAG0415.jpg
http://i48.photobucket.com/albums/f238/2X3M4U/IMAG0414.jpg
Rätt gött utstick där!
http://oijoij-hd.com/images/2013/03/26/IMG4012.jpg
Fram, sänkt (2 grader camber)

Som du ser själv så smiter fälgarna in mer än man tror smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)


Sök