Dags för update!
Har gått lite segt de sista dagarna, kan bero på att jag jobbar både dagtid och natt denna veckan...
Hände en skum sak idag, hade ett ärende klockan 15, så jag kör som vanligt i sista minuten, ser halvvägs att jag behöver tanka, såklar har jag glömt bankkortet som jag också behövde till annat så det var ju bara till att vända. Stressar ner till macken för att tanka, sätter mig sen i bilen, *tick*..... Aeh vafan? Ringer efter starthjälp, får igång bilen, kör en bit, ser knappt hastighetsmätaren (har digital mätare), elhissarna går skitsegt, stereon stängs av när jag bromsar, servon funkade obetydligt lite (helt digital), knasig tomgång osv osv med ALLT det elektriska. Startade såklart inte så jag fick ju ha extrabatteri med mig.
Ja, jag gissade på kortslutet batteri som inte gjorde ett piss. Men nej!
Här har ni anledningen...
Tändspole kontakten hade ärgat såklart, inte det som händer varje dag kanske. Satt en ihoprostad mutter utan ände på en kabelsko som jag tänkte ta väck, men jag satte en ny kabelsko istället, isolerade och kopplade in på plats så nu går den som en gudinna igen, jävla tur man kan något om bilar
Har även hunnit polyestra omgång nr.2 med så det blir stenhårt slutresultat