Väntar fortfarande på att få tillbaka bilen. Den är nästan helt klar men kunde inte räkna med att få tillbaka den fören i slutet av nästa vecka. Även taket är åtgärdat så nu kommer den bli finare än på många år.
Hittade en skrot som hade lite delar liggandes. Fattades en del plastdetaljer där bak för att bilen skulle vara komplett. Plus det viktigaste. Snart kommer jag kunna hissa ner och upp sidorutan på förarsidan
Har börjat vänja mig att inte ha ljud i bilen. Hann ju bara njuta i 2 dagar innan jag fick plocka ut det. Sen har det blivit lite stiltje av lite olika anledningar. Hann pilla lite idag så borrade upp hålen och tryckte dit islagsmuttrar. Får se om det blir permanent eller om jag byter till monteringsring senare.
Sen så löste jag skyddet av tryckkontakterna så här. Audioquestkabeln är riktigt stel och svårjobbad.
Nu även med originalgaller.
Kopplat in ett steg igen provisoriskt så jag kan spela in elementen lite innan tävlingen på lördag. Har ju bara haft ljud i bilen 2 dagar på snart ett år.....
De små trekantiga tygbitarna är till gallret till originaldiskanterna i a-stolparna. Växelspaksdamasken gjorde jag större än original för att få den lite mer fluffig. Var lite mörkt när jag tog några av bilderna så blixten gjorde att det kan se lite rosa ut. Men färgen ligger lite mellan klarröd och vinröd.
Vänster halvljus hade dött på bilen. Såg riktigt tight och bökigt ut att byta. Kollade i handboken. Måste utföras av auktoriserad verkstad... Googlade på det. Kostar tydligen 150 dollar att få lampa bytt i USA. Sen hittade jag en Youtubelänk Tryck ner en knapp, dra i en spak, dra ut hela lampsatsen och lossa strömkontakten. Byt lampa och gör de andra stegen fast givetvis då i omvänd ordning. Var lite meckigt att få en spärr att gå i rätt spår så man kunde dra tillbaka spaken annars gick allt smärtfritt. Tog ca 10min. Skulle jag göra om det så klarar jag nog det på halva tiden. Så om det är någon som vill ha hjälp att byta en lampa på en New Beetle så fixar jag det för 500kr
Med hjälp av Nonne har jag nu dörrsidor utan massa hål. Tack! Dessa ska iofs någon gång i vinter göras om ytterligare. Har inte bestämt exakt vad än, men har några stycken alternativ som kan bli bra. Tänkte besiktiga Hellboy innan jag ställer av bilen för vintern.
Fyfan för bilar där man ska behöva montera ner en massa skit för å byta lampan. På morsans gamla va de lättast att plocka ner kofångaren. Men de ser bra ut annars ska bli kul att se det färdiga resultatet. MVH
Inte hänt något ljudmässigt, men det står inte helt still. Jag har som sagt tagit beslutet, att det även ska bli lite mer show över bygget. Då det i mitt fall inte blir att lasta i massa basar och mer slutsteg, så läggs krutet på bilen, och anläggningens utseende. Dörrsidorna ska få sig en hel make-over. Då överdelen är lackerad bollade jag lite ideér med Wickedpaint. Något åt detta hållet.
Har stört mig på att yttre delen av innerhandtaget är ganska slitet. Tänkte först försöka få tag i en ny. Men kom på att jag fortfarande har lite tyg kvar jag kan leka med.