Tsdi: tycker tyvärr synd om dig vet vilken bil det är du har köpt. Fy FAN!! Har haft den bilen inne hos mig förut och även ordnat 22" krom fälgar till den. Men har bra historik om den oxå. Tar detta via PM om intresse finns.
Hej!
Okej så du känner till den! Har inget ont i övrigt att säga om själva bilen i sig utan det är just denna människa som sålt bilen till mig och verkstaden som också är med på detta bedrägeriet jag är förbannad på. Ja det satt några Ruff Racing 22" på den i annonsen som jag dock inte ville ha med i köpet av förståeliga skäl!
Ja du får gärna maila det du vet om den till EmilEdman@gmail.com om du vill
www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Man har väl Ingen ångerrätt om man köper begagnat ? . Men du kanske kan be han snällt o åtgärda dom felen är få pengar till delara man ska alltid kolla bilar noga innan man köper . Synden straffar sig själv tyvärr få han görs återköp är nog omöjligt om du inte går till dom stol
Hade jag fått tag i en sån bil så hade jag nog gjort några täta oljebyten på motorn. 3-4 gånger med kanske 500mils mellanrum eller ännu tätare så att motorn blir riktigt rengjord innuti. och sen börjat med den rekomenderade intervallen.
Ser oljefiltret ut så och går sönder så kan oljan aldrig ha varit bytt på den, den har nog bara blivit påfylld vid behov eller när lampan börjat lysa..
Är det ens smart att göra massa på bilen och lägga pengar innan du löst problemet? Jag hade ju direkt börjat snacka allvar med killen och kolla lagen. Ingen ide att anta massa saker, det är ju väldigt tydligt att han försökt lura dig då ska han få betala. Bara att lägga 10 min och läsa lagen så förstår ni alla vad ni har rätt till. Lurar man människor på påstådda service som ska vara gjort kan man knappast lita på ngt annat han gjort. Bilen har kanske gått 50 varv runt jorden också... Personligen hade jag inte lagt en krona på bilen och istället krävt mina pengar tillbaka sen tittat på annan bil, hur nice den för övrigt är.
Om oljan inte vart bytt på ett tag skulle jag lämnat tillbaka bilen, eller krävt förra ägaren på en del pengar. De beror på hur motorn ser ut invändigt. Bilar jag haft som vart lite skitiga i motorn har jag hällt i några liter diesel i och låtit stå på tomgång i ca 4 min. tömt dieseln, i med ny olja sen köra ett litet tag sen oljebyte igen med nytt filter.
Har även haft riktigt äckliga bilar där detta inte funkat... utan tråg, ventilkåpa, vevhusvent osv måste rengöras och de är inte kul.
Verkstaden säger nu att dom haft en kille anställd som gjort liknande saker och tyvärr dragit ner firmans rykte pga detta. Han är nu sparkad. De säger även att de har krediterat säljaren för denna service.
Säljaren av bilen kan nu tänka sig att ta tillbaka bilen. Något jag väljer att göra. Dvs sälja tillbaka den. Han få nu en bil som jag servat med alla filter, nyservad låda samt numera fungerande el-bagagelucka.
Så han gör väl en bra affär även han!
Riktigt vem som är boven i detta dramat vet jag ej men nu har det i vilket fall fått en lösning! IP:
www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Verkstaden säger nu att dom haft en kille anställd som gjort liknande saker och tyvärr dragit ner firmans rykte pga detta. Han är nu sparkad. De säger även att de har krediterat säljaren för denna service.
Säljaren av bilen kan nu tänka sig att ta tillbaka bilen. Något jag väljer att göra. Dvs sälja tillbaka den. Han få nu en bil som jag servat med alla filter, nyservad låda samt numera fungerande el-bagagelucka.
Så han gör väl en bra affär även han!
Riktigt vem som är boven i detta dramat vet jag ej men nu har det i vilket fall fått en lösning! IP:
skulle lämnat tillbaka bilen , försöka komma fram till en bra deal för båda! Du har nog mer att förlora att behålla den om den nu är i kasst skick i motorn osv..