4483
Sök

Turboras på renoverad turbo ?

121 Inlägg
21 maj 2013
Trådstartare
#21
Erick skrev:
Har du för mkt olja in i turbon så blir det sådär. Då hinner inte oljan rinna undan i returen, för returen är det inget tryck på utan bara "själv rinn". Och då pressas oljan ut genom lager och packningar istället.. Och då ser det ut som på din bild. sad

Min gissning är som vi tidigare diskuterat att du behöver ha en restriktor på oljetillförseln.

Fixade din bildlänk också.

Det var typiskt sad

Så då var det i alla fall som restriktor som saknades, Men har mailat med nya företaget idag och då behövdes ingen restriktor tydligen. Så då ska jag med andra ord bara kunna köra med original röret utan att behöva göra om något?

Tack för bild fixen också smile

4 767 Inlägg
21 maj 2013
#22
Har du kollat så att oljereturen är "ren" och inte är igenkocksad en bit ner osv? smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

121 Inlägg
21 maj 2013
Trådstartare
#23
Erick skrev:
Har du kollat så att oljereturen är "ren" och inte är igenkocksad en bit ner osv? smile

Jajjamen, Den är alldeles ren och fin, Ej koks någonstans smile

121 Inlägg
21 maj 2013
Trådstartare
#24
Ej oljigt i ic rör / rör till luftfilter heller. Utan endast turbon som sugit i sig massvis med olja sad

121 Inlägg
11 juni 2013
Trådstartare
#25
Nu vid närmare titt och allt så har jag kommit fram till att det har saknas en restriktor precis som ni har skrivit ! smile så har köpt en ny turbo nu, Dock till nya problemet ! Turbon tar nämligen i växellådan sad eller det rör sig om " snabeln" på kompressor huset som tar i.. Skulle denna gå ta ner ca 1 cm utan att det kan hända något? bifogar en bild på snabeln.

http://www.mrtuning.se/p/turbo-tillbeho … turbo.html
Senast redigerat av Merzacl500 (11 juni 2013)

4 767 Inlägg
11 juni 2013
#26
Menar du att luft ut på kompressorhuset tar emot? Det e bara att lossa alla bultarna på baksidan ett varv och skruva kompressorhuset som du vill ha det, och sen dra åt dom igen smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

121 Inlägg
12 juni 2013
Trådstartare
#27
Erick skrev:
Menar du att luft ut på kompressorhuset tar emot? Det e bara att lossa alla bultarna på baksidan ett varv och skruva kompressorhuset som du vill ha det, och sen dra åt dom igen smile

Oj jag som var otydlig :p jag menade snorkeln där man sätter luftfiltret smile

121 Inlägg
12 juni 2013
Trådstartare
#28
Tänkte om man vågar kapa det där med vinkelslip? smile tar ju självklart lös kompressor huset först, sen så rengör jag riktigt noga!

4 767 Inlägg
12 juni 2013
#29
Du menar själva där du trär på slangen till luftfilterröret/luftfiltret? Det går fint att kapa i lite, tänk bara att ha gods kvar så att du har nåt att skruva fast filtret i. Och att om du ska ha på en silikonslang där så bygger ju den en bit också.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

121 Inlägg
12 juni 2013
Trådstartare
#30
Precis där jag menar! Okej kanon tack för svar smile  det kommer vara gott om plats för en silikon slang där ändå:) men vågar man kapa me rondell?

4 767 Inlägg
12 juni 2013
#31
det går nog fint, det e ju gjutet aluminum.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

4 767 Inlägg
12 juni 2013
#32
kapa inte i själva kompressorhuset bara utan bara i "röret där du sätter på slangen"

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

121 Inlägg
12 juni 2013
Trådstartare
#33
Erick skrev:
kapa inte i själva kompressorhuset bara utan bara i "röret där du sätter på slangen"

Precis som jag hade tänkt göra smile tack för svar smile


Sök