2893
Sök

745 -88 turbo spikar...

342 Inlägg
3 maj 2013
Trådstartare
tjenare har en 745a 88 turbo som enbart e chippad och uppställt laddtryck.

nu te problemet. efter vinterns dvala så har bilen börjat spika vid ca 0.7bar i ladd har tidigare kört på ca 1,1bar utan nåt bekymmer.

bränslepumpar går båda 2.  färsk 98 oktan i tanken.
co-halt på ca 3,0
rätt kalla stift 7:or har jag för mig...

någon som har några ideer??   bilens chip kommer från kl-racing.

//tobbe

139 Inlägg
4 maj 2013
spikar den även med det du körde med innan? bränt någon ventil? ryker bilen grått svart inget alls?

342 Inlägg
5 maj 2013
Trådstartare
tommya111 skrev:
spikar den även med det du körde med innan? bränt någon ventil? ryker bilen grått svart inget alls?

Hej.  Bilen spika ej när jag ställde in den i september därför jag blev lite överraskad.
Toppen e renoverad i juli förra året och bilen går mkt jämnt å  fint:-)  svårt att säga om den ryker men tror inte den gör det..

139 Inlägg
5 maj 2013
bilen går alltså fint men knackar? skulle gissa på att den behöver smörjas igång eller behöver lite inställning i ventilerna. när bilen står rinner oljan ner och det kan rosta i chimms och annat i toppen så don blir något lite skadade när man snurrar igång skiten efter det stått. men är oljan fin och ren? vatten i olja eller för lite olja på trimmat göra mkt på gång även minsta lilla ändring i väntiller å andra slitage varor.elelr så har rent av kallstarts venilen eller motor temp givaren fastnat elelr kärvar

Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
5 maj 2013
co på 3% är för högt

gör så att du mäter upp den och försök meka ner den lite där hc hamnar lägst

max är väll 2.5% på en sån

finns så mycket som kan påverka spikningar har själv problem med spikningar på min 740 som spikar när man går på hårt på höga växlar så på 4:an efter 160 så spikar den jätte lätt men fram till det kan jag gå 1-3an så mycket som går utan spik

Kör fort så hinner inget hända...

Sök