3196
Sök

Radio samt högtalare problem Saab 9000 -89

62 Inlägg
6 maj 2013
Trådstartare
Hej, det är så att jag har något skumt problem med min radio i min Saab 9000 -89.
Den gamla stereon som satt i bilen fungerade inte radion på. så bytte till en modern cd-spelare och satt i den, men så fick jag bara in guld kanalen på 96,0. sen så bytte jag kopplingen till antenn i bagaget samt antennen i hopp att det skulle fungera.
Men problemet kvarstår, alltså får bara in 96,0.

Någon som vet varför det blir så?

Har även ett annat problem med högtalarna, om jag har radion på högsta volym så får nästan inte ut något ljud alls, blir bara jätte lågt.
Det är inkopplat en gammal mobilhållare i bilen där även mikrofon är inkopplad i a-stolpen, som jag skulle gissa är inkopplat till högtalarna för att få ut ljuden från den man talar med. Men inte helt säker.

Men har någon något idé på vad det kan bero på att ljudet blir så lågt?

Mvh

Frank

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
6 maj 2013
Antar att cd/usb/mobilen funkar som det ska med ljud men inte radion? kolla antennkablarna i båda ändar så dom ser bra ut, te.x att stiftet sitter kvar eller så det inte är brott i kabeln.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

62 Inlägg
6 maj 2013
Trådstartare
Fick högtalarna att fungera idag, dock så måste jag ändra inställning "fader" på radio/cd-spelaren för att ljudet ska fungera, så något skumt är det fortfarande.

men jag testade att jorda antennsladden lite bättre där bak på karossen, men det hjälpte inte, så får fortfarande bara in 96,0

Sök