3822
Sök

Nya regplåtar 2014!

Avstängd
10 388 Inlägg
10 januari 2014
_Blue_Speed_ skrev:
it_mutt skrev:
Frontline skrev:
Skickade in mina åsikter angående detta till transsportstyrelsen kontaktformulär, går även att vara anonym om man vill det... , tycker jag fler borde göra så de själva får veta vilket missnöje det finns, om ingen klagar hos dem tror de att allt är frid och fröjd.

Missnöjet över...?

Över att folk fått EU-skyltar trots att de beställt "vanliga", så är de redan fullt medvetna om det iaf.

Missnöjet över att dom tar bort dom vanliga snygga skyltarna och ersätter med EU-skyltar?

Det missnöjet skulle jag säga är en piss i Nilen/Mississippifloden...en fis i rymden osv. Gemene man, som trots allt står för den stora delen av vagnsparken, bryr sig inte vidare mycket. Fine, de tycker kanske inte det är lika snyggt på veteranbilen, men där tar nog också mångas "missnöje" slut.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
10 januari 2014
Bara bra saker.
Förutom EU-skylten.
Jävligt synd, EU-skylten är ju förbannat jävla ful!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Evildan
10 januari 2014
Ett alternativ vore att låta dessa få som på inga villkor kan tänka sig en -EU- skylt är att låta dessa betala de extra kostnader som tillkommer att ställa om maskinen för varianten utan symbolen smile
Tror att den diskussionen sen vore över.

Avstängd
10 388 Inlägg
10 januari 2014
Evildan skrev:
Ett alternativ vore att låta dessa få som på inga villkor kan tänka sig en -EU- skylt är att låta dessa betala de extra kostnader som tillkommer att ställa om maskinen för varianten utan symbolen smile

Tror du verkligen det? Jag kan mycket väl tänka mig pip och gnäll i form av "det är faen att vi ska behöva betala extra bara för att de flesta andra inte bryr sig om småsaker"

(småsaker imho)

Evildan
10 januari 2014
it_mutt skrev:
Evildan skrev:

Tror du verkligen det? Jag kan mycket väl tänka mig pip och gnäll i form av "det är faen att vi ska behöva betala extra bara för att de flesta andra inte bryr sig om småsaker"

(småsaker imho)

Du har kanske rätt, för kan det gnällas över något så är det kutym att det ska gnällas.
Däremot tror jag att beställningarna skulle avta radikalt om det tillförde extrakostnader.

Jag tror att jag ska beställa nya plåtar nu.

7 435 Inlägg
10 januari 2014
Evildan skrev:
it_mutt skrev:
Evildan skrev:

(småsaker imho)

Du har kanske rätt, för kan det gnällas över något så är det kutym att det ska gnällas.
Däremot tror jag att beställningarna skulle avta radikalt om det tillförde extrakostnader.

För sent om du ska ha utan eu symbolen.

Den slutade ju tillverkas 2013-12-31

132 Inlägg
10 januari 2014
Ajdå, verkar som man skulle beställt nya skyltar förra året då.. Men kommer väl få leva med att ha eu märket på nu då!

Kolla gärna in min projekttråd på S60n, länk: Volvo S60 D5 AWD | R-Design Optik | Refined

Evildan
10 januari 2014
granadadr skrev:
Evildan skrev:
it_mutt skrev:

(småsaker imho)

Jag vet, det är det hela tråden handlar om?
(Du kunde dock inte veta att jag gör något väldigt ovanligt för att vara på g.org, jag läser igenom tråden innan jag postar) cool
Jag har inget emot att ha en liten -EU- symbol på plåten, hellre det än att ha ett stort -S- märke i bakrutan, eller som många dumdristigt gjorde förr, klistrade direkt på bilen.

Det var samma liv när de gamla länsskyltarna skulle ersättas med 3X3 kombinationen vi har än i dag.
Senast redigerat av Evildan (10 januari 2014)

757 Inlägg
10 januari 2014
kör med EU på E61an just pga att originalhållaren i kofångaren är för den bredden. sen så ser det ju konstigt ut med för smal i bak med.

7 435 Inlägg
10 januari 2014
Evildan skrev:
granadadr skrev:
Evildan skrev:

Jag vet, det är det hela tråden handlar om?
(Du kunde dock inte veta att jag gör något väldigt ovanligt för att vara på g.org, jag läser igenom tråden innan jag postar) cool
Jag har inget emot att ha en liten -EU- symbol på plåten, hellre det än att ha ett stort -S- märke i bakrutan, eller som många dumdristigt gjorde förr, klistrade direkt på bilen.

Det var samma liv när de gamla länsskyltarna skulle ersättas med 3X3 kombinationen vi har än i dag.

hehe smile joo det är klart,, vart ett jävla liv när det vart blåljus på utryckningsfordon med,, jaja sånt vi får leva med
Senast redigerat av granadadr (10 januari 2014)

640 Inlägg
10 januari 2014
it_mutt skrev:
Gällande det som folk skrivit om att de fått med EU-märket trots att de beställt utan. Så blev det även för mig och enligt transportstyrelsen handlar det om att det fanns en stopptid på kl. 19:30 30/12. Har man beställt efter det, så får man per automatik de "nya" skyltarna.

När jag undrade varför det efter det gick att beställa de "gamla" skyltarna efter stopptiden, fanns det inget vettigt svar. Ny bryr jag mig personligen som sagt så mycket, mer än att jag har en "ny" hållare bak (till EU-skylt) och en "gammal" fram. Så det blir att skaffa en ny hållare fram.

Sjukt tråkigt om det verkligen stämmer, beställde mina utan EU-märke 2013-12-30 23:05..

Fick avi i brevlådan igår om att skyltarna fanns att hämta ut på Hemköp (dom går inte in i mitt postfack), var ner och skulle hämta dom i eftermiddags men paketet verkar inte existera. Heja Posten!

Tittar jag på min bil på Transportstyrelsen så står det att skylt både fram och bak är "ENRADIG" och inte "EU-ENRADIG" dock, så det återstår väl att se vad som ligger i paketet när det väl kommer fram.

Avstängd
10 388 Inlägg
10 januari 2014
pulchi skrev:
it_mutt skrev:
Gällande det som folk skrivit om att de fått med EU-märket trots att de beställt utan. Så blev det även för mig och enligt transportstyrelsen handlar det om att det fanns en stopptid på kl. 19:30 30/12. Har man beställt efter det, så får man per automatik de "nya" skyltarna.

När jag undrade varför det efter det gick att beställa de "gamla" skyltarna efter stopptiden, fanns det inget vettigt svar. Ny bryr jag mig personligen som sagt så mycket, mer än att jag har en "ny" hållare bak (till EU-skylt) och en "gammal" fram. Så det blir att skaffa en ny hållare fram.

Sjukt tråkigt om det verkligen stämmer, beställde mina utan EU-märke 2013-12-30 23:05..

Fick avi i brevlådan igår om att skyltarna fanns att hämta ut på Hemköp (dom går inte in i mitt postfack), var ner och skulle hämta dom i eftermiddags men paketet verkar inte existera. Heja Posten!

Tittar jag på min bil på Transportstyrelsen så står det att skylt både fram och bak är "ENRADIG" och inte "EU-ENRADIG" dock, så det återstår väl att se vad som ligger i paketet när det väl kommer fram.

Ja jag vet inte om det verkligen -är- så, jag vet dock att när jag beställde stod det inget om detta och jag kunde uppenbarligen beställa de "gamla" skyltarna (beställde en sådan fram, då hållaren som sitter på bilen är till en utan EU-märke), men fick som sagt två med EU-märke.

Men ja, har du fått de "gamla" skyltarna så faller ju det försvaret från deras sida iaf.

Och igen; jag bryr mig inte om märket, det var mest för smidigheten för min del.

Någon som vet var de säljer de där simpla skylthållarna som bara är en plåtbit med bockad kant uppe och nere, för EU-skyltar? Lyckas inte hitta det och vill inte ha något "stort och klumpigt" fram. Har bara hittat till de gamla skyltarna, men, det finns till de nya bilarna också.

Alternativt någon hållare med väldigt smal kant "runt om"

Sorry för OT

280 Inlägg
10 januari 2014
pulchi skrev:
it_mutt skrev:

Menar ni på allvar att Transportstyrelsen ändrar i bilregistret till vilken skylt man har beställt?

/Fredrik

414 Inlägg
10 januari 2014
Det stämmer!

Gissar man säkert kan få böter om det står i regbeviset att man skall ha EU-skylt bak och inte har det.... T ex så har ju vissa beviljad USA-skylt bak, men inte fram och då är det ju vanligt att man "råkar" beställa en skylt bak och råkar sätta den fram. Har man USA-plåtar står även det angivet.

Det kan jag tänka mig det är böter på smile
Senast redigerat av joH900 (10 januari 2014)

Evildan
10 januari 2014
joH900 skrev:
Det stämmer!

Gissar man säkert kan få böter om det står i regbeviset att man skall ha EU-skylt bak och inte har det.... T ex så har ju vissa beviljad USA-skylt bak, men inte fram och då är det ju vanligt att man "råkar" beställa en skylt bak och råkar sätta den fram. Har man USA-plåtar står även det angivet.

Visst är det så, fel format på skylten i kombination med en polis som är uppmärksam och gör sitt jobb enligt "boken" genererar böter.

109 Inlägg
10 januari 2014
Fick små usa-skyltar utan EU-märke till min 740 här om dagen, beställde 29/12. Står nu i regbeviset att det ska vara liten skylt både fram och bak smile

Avstängd
10 388 Inlägg
10 januari 2014
Evildan skrev:
joH900 skrev:
Det stämmer!

Visst är det så, fel format på skylten i kombination med en polis som är uppmärksam och gör sitt jobb enligt "boken" genererar böter.

Mnja, tydligen skulle detta inte vara ett problem. Jag frågade då det står att jag ska ha "enkelradig" fram och "EU enkelradig" bak (och då fick EU-skylt både bak o fram). Detta i sin tur för att koderna för detta (1 och 5 har jag för mig hon sa) skulle/redan hade slopas/slopats. Detta var då iofs bara gällande "enkelradig" och "EU Enkelradig"

Evildan
11 januari 2014
it_mutt skrev:
Evildan skrev:
joH900 skrev:
Det stämmer!

Mnja, tydligen skulle detta inte vara ett problem. Jag frågade då det står att jag ska ha "enkelradig" fram och "EU enkelradig" bak (och då fick EU-skylt både bak o fram). Detta i sin tur för att koderna för detta (1 och 5 har jag för mig hon sa) skulle/redan hade slopas/slopats. Detta var då iofs bara gällande "enkelradig" och "EU Enkelradig"

Syftningsfel av mig då det inte är utläsbart i min text huruvida jag syftade på -EU- ikke -EU- eller montering av US-skylt där den inte är beviljad.
Det var US-skylten som åsyftades.
Då kan det bli en bot.

Avstängd
10 388 Inlägg
11 januari 2014
Evildan skrev:
it_mutt skrev:
Evildan skrev:

Syftningsfel av mig då det inte är utläsbart i min text huruvida jag syftade på -EU- ikke -EU- eller montering av US-skylt där den inte är beviljad.
Det var US-skylten som åsyftades.
Då kan det bli en bot.

Ah, ja givetvis är det så smile

Forummoderator
26 406 Inlägg
11 januari 2014
Har följt den här tråden lite av och till och, har väl egentligen inte så stort hat mot dom nya regplåtarna...om det inte var för att jag absolut inte vill se sådana på min Mazda.
Är därför glad att jag hann köpa nya skyltar i somras, då jag inte ens visste om att detta nya krav var på gång.

https://www1.garaget.org/archive/20/19631/304381/304381-2913388.jpg
Hur fan skulle det ha sett ut på en 79:as Mazda med EU stämplat i röven liksom..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök