3562
Sök

Nya regplåtar 2014!

Of World
3 372 Inlägg
8 juni 2014
https://www1.garaget.org/archive/140/139292/351251/351251-3378381.jpg

gammal skylt

http://forumbilder.se/DD38L/clff.jpg
Ny skylt

Jag tycker det ser fräschare ut med ny modell än just den plastiga gamla, eller?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Forummoderator
18 149 Inlägg
8 juni 2014
opel_vectra_gts skrev:
http://www1.garaget.org/archive/140/139292/351251/351251-3378381.jpg

gammal skylt

Ny skylt

Jag tycker det ser fräschare ut med ny modell än just den plastiga gamla, eller?

Bara min åsikt men: Nej.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

7 435 Inlägg
8 juni 2014
Hybridsmurfen skrev:
opel_vectra_gts skrev:

gammal skylt

Ny skylt

tycker inte jag heller,, beställde gamla skyltar till några av mina 70 80 talare,,

som sagt jag tycker det är löjligt att byta skyltar bara för att det ska se FRÄSCHARE ( NYARE) ut
men min åsikt smile fritt land

Of World
3 372 Inlägg
8 juni 2014
granadadr skrev:
Hybridsmurfen skrev:
opel_vectra_gts skrev:

gammal skylt

Ny skylt

tycker inte jag heller,, beställde gamla skyltar till några av mina 70 80 talare,,

som sagt jag tycker det är löjligt att byta skyltar bara för att det ska se FRÄSCHARE ( NYARE) ut

jag tycker ochså de låter onödigt och töntigt och byta "BARA" för att  de ska se fräschare ut eller modernare.

Jag bytte dock för att min skylt bak var skadad samt hängde men efter montering så såg de fräschare tongue

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

#GoodToBeBad
856 Inlägg
8 juni 2014
opel_vectra_gts skrev:

Nej.

Turbo lover
555 Inlägg
8 juni 2014
Nya designen är åt helvete men frågan är om det är så mycket bättre att åka runt med en risig sliten gammal skylt heller. En regskylt i perfekt skick är en sån där detalj som höjer helhetsintrycket mer än man tror.

Bara att invänta nästa designbyte antar jag smile Enda trösten är väl att den lilla skylten såg ganska ok ut i verkligheten iaf.
Senast redigerat av Turbovin (8 juni 2014)

9 121 Inlägg
8 juni 2014
Någon som vet hur lång livstid det är på regplåtarna? Dom på min Nissan är 2år och tappar färgen....

2 751 Inlägg
9 juni 2014
Har aldrig förstått mig på besattheten med skyltarna. Visst har man en vintage eller någon annan extrem bil så kan jag förstå, men att köra en standardkärra och klaga över hur fula skyltarna är tycker jag bara är så jävla löjligt.

Who Djaa bless no man curse

1 800 Inlägg
9 juni 2014
Förordning (2001:650) om vägtrafikregister
7 kap.
8 § Registreringsskyltarna ska vara väl synliga och hållas i sådant skick att de lätt kan
avläsas.

Varför är det då "löjligt" att byta ut sina skyltar!?
Jag har inget att dölja så jag räds inte att använda nya skyltar wink

Evildan
9 juni 2014
opel_vectra_gts skrev:
granadadr skrev:
Hybridsmurfen skrev:

jag tycker ochså de låter onödigt och töntigt och byta "BARA" för att  de ska se fräschare ut eller modernare.

Jag bytte dock för att min skylt bak var skadad samt hängde men efter montering så såg de fräschare tongue

Givetvis gjorde du på riktigt vis, har sett några bilar där ägaren bytt bara ena skylten, det ser märkligt ut.

Jag tycker nya skylten är snyggare än den plastskylten du hade innan.

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
9 juni 2014
Har haft bilar med blandade skyltar. Tycker faktiskt en plastskyllt kan vara snygg om de är fräscha vilket större delen inte är dock. Annars så är klart den gamla skylten som försvann vid årsskiftet en av de snyggare.  Vart samma tjat om skatte märket. men när skattemärke gropen försvann så blev det riktigt stilrent! Synd att man inte har några i reserv.

Forummoderator
26 397 Inlägg
9 juni 2014
Jag var dum nog att jag inte beställde nya plåtar till 240:in innan dom försvann.
Vill ju inte ha dessa fula tingestar med EU stämplat på dom!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

7 435 Inlägg
10 juni 2014
Mack skrev:
Jag var dum nog att jag inte beställde nya plåtar till 240:in innan dom försvann.

eu märket må vara på en brukhäck tycker jag,, tycker den nya typen är sämre å fulare,, mer svåravläst å grötig,, men men som endel säger man vänjer sig,,

obs förstår dig på en 240 wink

i höstas när jag bytte framskylt så bytte jag bara den och till en utan eu märke, OBS jag har kvar plastskylten bak från 1996 tongue
Senast redigerat av granadadr (10 juni 2014)

Forummoderator
26 397 Inlägg
10 juni 2014
granadadr skrev:
Mack skrev:

eu märket må vara på en brukhäck tycker jag,, tycker den nya typen är sämre å fulare,, mer svåravläst å grötig,, men men som endel säger man vänjer sig,,

obs förstår dig på en 240 wink

i höstas när jag bytte framskylt så bytte jag bara den och till en utan eu märke, OBS jag har kvar plastskylten bak från 1996 tongue

Stiligt, haha.
Mjo, nu använder jag ju dock inte 240:in som en brukis..men förstår din poäng.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
10 juni 2014
Snyggast är fortfarande de som fanns till 1984 ungefär.

Jonas

249 Inlägg
10 juni 2014
Beställde nya "gamla" Usa-skyltar på funplate. Tycker att de nya ser skitkonstiga ut.

// genetorp

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
10 juni 2014
genetorp skrev:
Beställde nya "gamla" Usa-skyltar på funplate. Tycker att de nya ser skitkonstiga ut.

Harry Haffa ser nog lätt skillnad på dom och "riktiga". smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
10 juni 2014
genetorp skrev:

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
10 juni 2014
genetorp skrev:

/Benny

Min youtubekanal!

249 Inlägg
10 juni 2014
Vettemannen skrev:
genetorp skrev:

/Benny

Kanske, men då får han kolla noga:)

// genetorp

Sök