Nu när du kapat ur för att köra med kortspak och ska bygga om växellådstunneln så ur mitt tycke kan du ju sätta i en modernare motor och 5 växlad låda. Blir ju lite bekvämare att åka i då,och kanske köra med nått insprut och få bättre gång och soppaförbrukning :-)
Ingen långspak för min del aldrig gillat dessutom är det som att växla i en stor skål gröt.
Tackar så mycket
Volvo_custom skrev:
Ser bra ut! du skulle ha haft luftfjädring på den oxå
Tackar tackar Skulle haft men kostar för mycket för vad jag kommer ha råd med för stunden.
Jackson_ skrev:
Nu när du kapat ur för att köra med kortspak och ska bygga om växellådstunneln så ur mitt tycke kan du ju sätta i en modernare motor och 5 växlad låda. Blir ju lite bekvämare att åka i då,och kanske köra med nått insprut och få bättre gång och soppaförbrukning :-)
Modernare motor vist finns tanken men en b20 är alltid en b20 gillar dom. Är inte speciellt intresserad av insprutning gillar förgasare men vist fasen ingen omöjlighet det blir insprutning i framtiden heller. .Bränsleförbrukning är inte så noga ren sommar/njutningsbil.
5 petad låda är något jag tänkt på faktiskt men denna m40 låda är rätt fräsch faktiskt.
Förstår din tanke helt klart gör jag det men såhär det får bli nu iallafal har ju tagit allt från en 140ia så inte kostat mig många slantar alla delar jag tagit så att säga.
HG_ skrev:
Det här blir bra, jag tycker jag känner igen det här. (Kolla in mitt projekt.)
Hoppas du får till det riktigt lågt nu. Man kan också kapa av ramtasarna längs med torpeden och flytta upp dem. Så gjorde jag och det går knappt att komma ur garaget.
Hoppas du får till det riktigt lågt nu. Man kan också kapa av ramtasarna längs med torpeden och flytta upp dem. Så gjorde jag och det går knappt att komma ur garaget.
Tackar jo blir inte gör lågt som det är nu Har kapat fjädrarna så jag fått fjädring och fjädrarna sitter fast. Men blir lägre senare. Ska komma på någon lösning.
Jo vet hade det som en tanke men då hade motor låda hamnat allt för högt upp.
Trevligt med en byggare av en av dom fränare pvsarna lägger en kommentar hos min tråd Till er alla andra menar inte att era kommentarer är värda mindre över huvud taget allas kommentarer värmer i hjärtat får se vad som händer i helgen
Det här ser ju bra ut. Men hur har du tänkt besiktiga den? Blir SFRO eller ska du testa bilprovningen och se om dom säger något? Du har ju byggt om en del så det kan bli svårt med en vanlig besiktning. Med vänlig hälsning Tobba242
Å fy fan, och jag som just fick min brors Pv 444 -54 med delad ruta blev tänd att börja renovera nu :-)
Trevligt trevligt roligt man kan inspirera någon
TOBBA242 skrev:
Det här ser ju bra ut. Men hur har du tänkt besiktiga den? Blir SFRO eller ska du testa bilprovningen och se om dom säger något? Du har ju byggt om en del så det kan bli svårt med en vanlig besiktning. Med vänlig hälsning Tobba242
Tackar tackar
SFRO ombygt fordon kommer denna gå igenom ens prova att bara besiktiga är lönlöst en blind man vet att en pv inte ska se ut såhär haha.
Å fy fan, och jag som just fick min brors Pv 444 -54 med delad ruta blev tänd att börja renovera nu :-)
TOBBA242 skrev:
Tackar tackar
SFRO ombygt fordon kommer denna gå igenom ens prova att bara besiktiga är lönlöst en blind man vet att en pv inte ska se ut såhär haha.
Med vänlig hälsning Erik.
Japp då fastnade även jag i renoverings träsket... som om bygget med driftingbil inte tar all tid för mig redan
TOBBA242 skrev:
Tackar tackar
Med vänlig hälsning Erik.
Japp då fastnade även jag i renoverings träsket... som om bygget med driftingbil inte tar all tid för mig redan