Ytterligare ett sånt här tråkigt inlägg där man meddelar om läget just nu. Men snön börjar ju försvinna, man börjar känna lukten av sommarhjul igen
För någon vecka sen var jag in på besiktningen.
Det gick väl inte så bra kan man väl säga. Det tog ungefär en minut innan bilen var underkänd
Som vanligt en handbroms som inte fungerar korrekt. Den här gången var det vänster bak som inte hade någon verkan över huvud taget. Jag hade väl i min stress att byta bakljus, stoppa i framrutor som inte var tonade, stoppa i fungerande positionsljus fram och rycka ur dimljusen inte ens tänkt på att prova handbromsen.
Men, inget ont som inte har för något gott med sig. Upp med bilen på lyften för lite operation i torsdags förra veckan. Kort sagt kan man väl säga att vajern som kommer framifrån inte suttit korrekt i sina fästen. Detta har gjort att handbromsen legat på vänster bak, så vänster sida bak hade kärvat ihop helt. Men det betyder att man troligtvis hittat felet till varför handbromsen aldrig fungerat bra på den här bilen. Så det byttes handbromsbackar och fjädrar på båda sidor samt expander på vänster sida och nu fungerar den igen. Ska bara boka tid för efterkontroll så ska den saken vara ur världen.
Har funderat länge och väl över vad man ska göra med bilen till våren också. Har börjat inse att det kommer kosta många tusenlappar innan den rullar
Så.. Ja.. Det är billigt med bil
Kommer stanna på 19" tillsvidare. Vill ha på coils om jag ska på med 20", och det är inte aktuellt i dagsläget då mina Koni FSD-dämpare och H&R-fjädrar fungerar hur bra som helst. Så listan över saker som ska göras nu i vår ser väl ut ungefär såhär:
* Nya 19" sommardäck som ska krängas på mina befintliga fälgar
* Byte av kamrem och lite annat smått och gott
* Vanlig service
* Nya bromsskivor runtom
* Nya bromsbelägg runtom
Så ja, det blir väl mycket grejer som tyvärr inte kommer synas när man rullar på gatan. Men så är livet ibland.
Nåväl. Mina faceliftbakljus ligger i lägenheten just nu. Ska rensa bort all gammal toning på dom och tona om dom. Märkte förra sommaren att det lyser igenom väldigt bra, så ska tona ännu mörkare. Får se när farbror blå börjar anmärka
Funderar även på att måla om bromsoken i någon bra färg. Inte bestämt mig för vilken dock.
Måste även ta tag i min takvinge. Den har släppt ute i kanterna så det ser inte klokt ut om man tittar på nära håll.
Ska även göra som vanligt. Nytt år, nya dekaler. Får se vad man hittar på i år
Bilen har för övrigt passerat 30k mil här under vintern. Snart inkörd!