3567
Sök

Katalysator hjälp volvo 940 gl

68 Inlägg
12 maj 2013
Trådstartare
hej.  ja har varit och köpt mig ett extraktorgrenrör till min 940 och då tänkte ja bygga 2.5tum men då är ju frågan om katalysator. kl racing har en universalkatt i 2.5 kommer den göra för mycket motstånd så ja behöver en racekatt eller är det inte värt pengarna( tack på förhand)

Forummoderator
26 400 Inlägg
13 maj 2013
Beror på vilket krav du har?
Personligen tror jag inte du kommer märka någon skillnad..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

68 Inlägg
13 maj 2013
Trådstartare
ja antar att orginal katten och resten av systemet bromssar. ja vill ju få någon liten effekt av extraktor och det nya avgassystemet men om ja kör med den katten eller en race katt kanske inte märks någon skillnad alls? kanske blir bättre med en lite bromsande katt då bilen är helt orginal smile

871 Inlägg
13 maj 2013
Är du ute efter effekt, utan turbo. Tycker jag du ska satsa på en 16v motor till att börjaa med. Jag har till salu, komplett med boxar, härva osv wink

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
13 maj 2013
De blir nog ingen större skillnad. Race katt på en 940gl känns ungefär lika nödvändigt som o tanka V-power i en mopedbil.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

68 Inlägg
13 maj 2013
Trådstartare
ja har nyss haft ute motorn och gjort iordning den så nej tack.ja är inte ute efter massa effekt utan ska bara montera extraktor. men då bordde den där katten duga. den va ju så billig med.  ja det är väl lite väl på en ganska slö bil men vill inte köra utan ifall en åker dit smile

68 Inlägg
13 maj 2013
Trådstartare
men om man skulle köra utan katalysator med någon fejk katt vad är risken för att man åker dit ? smile om polisen skulle titta under

Rejsa ?
2 959 Inlägg
13 maj 2013
-fredriksson skrev:
men om man skulle köra utan katalysator med någon fejk katt vad är risken för att man åker dit ? smile om polisen skulle titta under

Typ obefintlig.

Autotech

Rejsa ?
2 959 Inlägg
13 maj 2013
76Lubricants skrev:
De blir nog ingen större skillnad. Race katt på en 940gl känns ungefär lika nödvändigt som o tanka V-power i en mopedbil.

Nä, det är värre.
Dom går nämligen på diesel normalt. big_smile roll

Autotech

68 Inlägg
13 maj 2013
Trådstartare
Ja har ju inte räknat med att besikta med Extraktor så är det mer värt att bara göra en fejk katt av en gammal smile å sen besikta med orginal katt å grenrör smile
Senast redigerat av -fredriksson (13 maj 2013)

Sök