3680
Sök

18 eller 19 tummare ????

342 Inlägg
20 maj 2013
Trådstartare
Tja allihopa,,

Har en mercedes c180 kompressor 2006..
Första mercan ja har så vet inte så jävla mkt om dom,
Dags att köpa fälgar och jag är osäker på om jag ska köra på 18 eller 19 ttummare,,
Tänker lite på att 19 kanske blir för stort utseendemässigt å att de kanske blir fult, och att det kanske kan bli problem och slitage i svängarna,,

Någon som kanske har lite erfarenhet som kan hjälpa till??
smile

Gör den personlig

964 Inlägg
20 maj 2013
Jag hade absolut kört med 19", det är ju ändå ingen liten bil och 19" passar dom flesta bilar idag.

Varför skulle det bli slitage och problem i svängarna?

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!

342 Inlägg
20 maj 2013
Trådstartare
De e bara en gissning, många bilar klarar inte av för stora fälgar å ja visste inte riktigt var gränsen gick för merca :-)  men då ve jag haha,
De lutar åt 19 i alla fall

Gör den personlig

964 Inlägg
20 maj 2013
FadiStilarn skrev:
De e bara en gissning, många bilar klarar inte av för stora fälgar å ja visste inte riktigt var gränsen gick för merca :-)  men då ve jag haha,
De lutar åt 19 i alla fall

Vad menar du med "inte klarar av för stora fälgar" menar du hjulhusen eller någon mekaniskt?

Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Gå in och gilla!

342 Inlägg
20 maj 2013
Trådstartare
Nä men asså att dom tar i vid svängar o så, jag e inte så kunnig men vet att däcken kan slitas mot bilen om däcken är för stora :p

Som t ex att man inte ska ha 18 tummare på en skoda fabia ,, ville veta va gränsen var för mercan typ :p

Gör den personlig

964 Inlägg
20 maj 2013
FadiStilarn skrev:
Nä men asså att dom tar i vid svängar o så, jag e inte så kunnig men vet att däcken kan slitas mot bilen om däcken är för stora :p

Som t ex att man inte ska ha 18 tummare på en skoda fabia ,, ville veta va gränsen var för mercan typ :p

Om man väljer fel däck så kan det ta i ja men yttermått på en 17" med däck och 19" med däck ska vara ungefär samma om man köper rätt däck.

Det som händer är oftast att folk väljer fel ET eller bredd på däcken vilket gör dom tar i.

Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Gå in och gilla!

342 Inlägg
21 maj 2013
Trådstartare
Jag tänkte köra på 235/35/19
Va tror du om det ?? :-)

Gör den personlig

7 393 Inlägg
21 maj 2013
ju större fälgar ju Mindre marginaler,, samma et å rullomkretsmen olika storlekar kan bli problem,,

bin there thune that

342 Inlägg
24 maj 2013
Trådstartare
All sounds Good, fälgarna är iaf beställda så smile

Gör den personlig

Sök