DasAuto skrev:
Minst en A4 om du pendlar mycket, dock en a3 är rätt komfortabla dem också.
Har själv en A6 2.0T 170hk. Tidigare hade min far en A4 1.8T och A6an dricker mindre. Kostar ca 1450kr i skatt. ca 6500kr försäkring/året.
Dricker ca 7l på landsväg(0.58 angivet) med några omkörningar o så.
Större bil dessutom än A4, jävligt stor bagagelucka också
http://www.blocket.se/stockholm/Audi_A6 … 22&w=3Enligt mig ett bättre köp än A4 då dem kostar ungefär lika mycket, och väldigt snarlika ägarkostnader.
Men o andra sidan, det är en smaksak. I A4 får man quattro lite lättare också
Man behöver inte gå upp i större motormodellerna.
Proline och Sportpaket är ett måste enligt mig.
i proline ingår
Larm, farthållare, mittarmstöd fram, MMI basic Plus, elektriskt WKI (WAX)* 14.500:- 1)
svankstöd i framstolarna, fällbart/delbart ryggstöd bak, 9.000:-
multifunktionssportratt.
Sportpaket
sportstolar, sportchassi, lättmetallfälgar 7,5Jx18”, WSC 21.900:-
7-eker med däck 245/40 R18
Ser nog faktiskt "s-line" som trevligare framför "sportpaketet" (men ja, det är en smaksak);
S-Line emblem i grillen, alufälg 5 eker 8x18 med däck 245/40 R 18, extra hårt sportchassi, dekorpaneler i aluminium, färddator, svart innertak, dörrsidor i tyg, lädersportratt i perforerat läder, sportstolar i tyg/läder med el. svankstöd och S-Line logotyp och 17’’ bromsar på 2.8 FSI, 3.2 FSI, 2,7 TDI samt 3.0 TD
Sen ska man ju också komma ihåg att det ovan är för A6. A4:an har då inte samma "innehåll";
Proline:
Mittarmstöd, Farthållare, larm, regnsensor, aut. avbländande innerspegel, Blanka lister runt rutor, Radio Concert, färddator, multisportratt
S-Line;
S-Line emblem på sidan, alufälg 9-eker 7,5 x 17’’ med däck 235/45 R17, extra hårt sportchassi, dekorpaneler i aluminium, färddator, svart innertak, dörrsidor i tyg, lädersportratt i perforerat läder, sportstolar i tyg/läder med el. svankstöd, instegslister med S-Line emblem
Prosport;
Sportstolar, sportchassi, 16” alufälg i trapets design, S-Line exteriör, alupaneler “Facette” samt Proline (det är alltså en blandning/kombination av både "proline" och "sportpaket"
Men, då det här varierar mellan årsmodellerna (och även mellan modellerna i sig) så är det nog snarare som så att det är smidigast att titta på när man hittat "sin modell" iaf