Då var det äntligen dags för en uppdatering. Det har hänt en del med allt möjligt sen sist. Brutna fingrar, stukade handleder, blåtiror, kraschad motorcykel, helrenovering av klassisk mini cooper åt kompis och så sist men inte minst nästa steg i datsun projektet!!
Kan ju börja med att då jag bröt lillfingret och skulle beställa coilovers så började jag tänka vad jag kunde göra för att verkligen få en känga i röven och bli klar med bilen inom en skälig framtid. Sponsorer blev lösningen och med målet att presentera bilen på Elmia 2016, sagt och gjort så började jag kolla på vilka firmor och med vad man skulle vilja bli sponsrad med. Valet föll på och blev
http://www.streetperformance.se i Göteborg, dem kommer att vara min huvudsponsor från och med nu och leverera allt på chassi och interiör sidan. Dem kommer även efter förmåga att vara leverantör av exteriör och motordelar.
Nästa grej är att jag idag började med förvandlingen av original fjäderben till coilovers. Fick ett trevligt samtal från Street Performance igår där dem sa att mitt kit kommit
Började direkt med att kapa av dem gamla fjäderbenen och måtta, kapa, fila, rostskydda, svetsa och grundmåla. TiG svetsar ca 90% och tar det sista med MiG där jag inte kommer åt. svetsarna blev inte riktigt så snygga som jag ville då det var gjutjärn i det gamla benet som slaggade igenom. men jag är väldigt nöjd ändå med slutresultatet.
Och så här blev det nästan färdiga resultatet
det som ska göras är att ta isär det igen och blästra om det ordentligt samt pulverlacka allt för en smoooooth yta! Bara tre kvar då.
Tills vidare!