Tjenare, har en 745 90 som min motor rasade på nån dag efter ja köpt den så ja inhandlade en annan motor från en 240, b230f med lh 2.2. Jag satte dit alla mina givare och mitt gamla insug som satt på förra motorn. Kamremmen sitter rätt, svänghjul tog ja från den rasade motorn då ja behövde den då den nya motorn hade den "givarn" i fördelarn eller vad man nu ska säga. Så nu till problemet, den går knappt starta kall, om vi säger enkelt så kan man säga att kallstartsfunktionen funkar inte, varm går den kanon, får felkod 123 på bränslesidan alltså utag 2, på utag 6 får jag 1-1-1 så där är inge fel. Jag vet att tempsensorn har med kallstarten att göra men vad ja egentligen behöver hjälp med är att ja måste veta vilken kabel från tempsensorn som går till bränsleboxen så ja kan kolla kabelbrott, har det är en vit kabel och en svart med röd rand. Den med svart och röd rand går till en grå fördelningsbox vid vänster lykta, vita kabeln går till en likadan fördelningsbox vid höger huvinfästning, under tändspolen. Vilken kabel är rätt ? För eftersom jag inte får felkod till tändningen så antar ja att de är kabelbrott till bränsleboxen. Om de hade varit dålig jord i givarn "mot blocket" så hade väl båda systemet gett en felkod ? eller ? Behöver hjälp snarast. Lite jobbigt att behöva stå på tomgång 10 min före man kan köra iväg när den är kall, tacksam för all hjälp och ja ska försöka förklara allt så bra som möjligt ! Samt hur mycket motstånd ska givarn ge kall respektive varm ? kanske är det, fast dom brukar väl oftast bli trasiga på det sättet att dom ger mer motstånd, och då skulle den väl gå fett? Ja kan ha helt fel också