2777
Sök

Volvo 740 -88 B230F - LH 2.4 - Går dåligt!

1 677 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
Motorn kall, Startar med en gång och går bra, sen när motorn går upp i temperatur så helt plötsligt börjar han hacka (måste varva den för att den ska överleva) och ibland så bara dör han även om man trycker/lättar på gasen...och när det har blivit motorstopp så får man vänta typ 2 min så kan man starta han igen (känns som att han går för fett??)
Och när den är varm så luktar den bensin så in i helv.... rena giftbilen sad

Felkoder (inte helt nyss men men..)

1-2-3 Signal från kylvätsketempgivare

2-2-4 Motortempsignal

...

Har bytt bränslepumpsrelä till ett nytt, ryckt lite i kablarna till jorden och vid säkring/relä-boxen, kollat lmm...

vill helst inte byta allt för mkt hmm

Tack på förhand!! smile

31 Inlägg
27 maj 2013
Byt tempgivaren! Den har förmodligen pajjat så bilen går som om den vore kall hela tisen, alltså fett. Finns två tempgivare, n till mätarhuset och en till styrsystemet, den du ska byta sitter under tredje cylinderns insug och är förmodligen svart. Ta en 19mm ringnyckel och byt! Det blir enklare om du tar lös insug men då kanske du måste byta packning:)

1 677 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
gringob23 skrev:
Byt tempgivaren! Den har förmodligen pajjat så bilen går som om den vore kall hela tisen, alltså fett. Finns två tempgivare, n till mätarhuset och en till styrsystemet, den du ska byta sitter under tredje cylinderns insug och är förmodligen svart. Ta en 19mm ringnyckel och byt! Det blir enklare om du tar lös insug men då kanske du måste byta packning:)

En sådan: ? http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre … SOR-61582/

men jag har för mig att den jag länkade är till mätarhuset som sitter vid cylinder 2 ?
Senast redigerat av gromitSWE (27 maj 2013)

31 Inlägg
27 maj 2013
Joo det där är fel:) den där har två runda kontakter, den du ska byta har två stift och sitter vid tredje cylinder

1 677 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
gringob23 skrev:
Joo det där är fel:) den där har två runda kontakter, den du ska byta har två stift och sitter vid tredje cylinder

Okej, finns den att köpa på volvo eller? har kollat biltema, mekonomen och skruvat men den finns inte där sad
Senast redigerat av gromitSWE (27 maj 2013)

1 677 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
PerArne skrev:
http://www.mister-auto.se/sv/kylvatsketemperatur-sensor/fae-33090_g830_a24033090.html

Bara att lägga beställning smile

Tackar! smile

Sök