bananen80 skrev:
bananen80 skrev:
pompe90 skrev:
Så med andra så fungerar ALLT förutom startmotor och tändning/databox ??
låter som ett löjligt fel, svaret finns med all säkerhet i denna tråd. Multimeter kan hjälpa dig på vägen
om du känner någon med en liknande bil så skifta databox
Jovisst men vart sjutton ska man börja å mätta? Har även hört att det inte går att byta styrbox över bilarna hursomhelst utan en programmering hos volvo, är det något som stämmer??
Och nej blinkers, kupefläkten och stereon fungerar inte heller..
okej, då låter det mer som ett fel i säkringboxen eller dylikt. fast jag vet heller inte hur mycket som styrs utav databoxen i din bil, jag har bara en 3år äldre v70 där elektroniken funkar utan boxen, alltså blinkers, stereo osv. är inte beroende utav boxen.
Mäta bör man då göra på huvudsäkringar för ECU å andra boxar, kontrollera jordkablar. Kolla tändningslåset m.m
Reläer kan också va kassa. Jag är ingen expert på just din årsmodell men det bör nog fasen inte skilja mycket på elektroniken från min.
Edit-
Kom på att jag har en gammal vaktmästare som jag träffar på då och då, han har identisk bil som dig fast med automat då. Han hade nyligen bilen inne pga liknande fel. Skall försöka kontakta honom om detta.
Han hade död startmotor, julgransbelysning och död stereo! Han köpte nytt batteri någon vecka innan för 1400kr då verkstaden trodde felet berodde på det men icke. Hans bil fungerar nu efter 1 vecka på verkstad senast jag fråga honom men tänkte inte på att fråga honom vad felet var.
Senast redigerat av pompe90 (30 maj 2013)
- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se