4308
Sök

D24 startar inte akut hjälp behövs

50 Inlägg
2 juni 2013
Trådstartare
Min d24 startar inte. Bara går och går på startmotorn. Det kommer ingen diesel i spridarna när man kör på startmotorn. Jag tog bort kontakten till magnetventilen och satte på den. Och då hörde jag ett klick ifrån pumpen. Så magnetventilen funkar nog. Eller? Snälla hjälp mig.

Det är en d24 utan turbo i en volvo 242

50 Inlägg
2 juni 2013
Trådstartare
Ingen som vet vad som kan vara fel?

820 Inlägg
2 juni 2013
Har du full tank? Kan väl vara matarpumpen som är dålig(om det nu sitter en sådan på bilen)

Om man säger

Offroad Racing
3 122 Inlägg
2 juni 2013
Får du fram diesel till pumpen då?

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

50 Inlägg
2 juni 2013
Trådstartare
En diesel suger själv panzer audi. Ingen pump mer än den i motorrumet.

Henke, de vet jag inte, hur kollar man det.

820 Inlägg
2 juni 2013
Kollat så filtret inte satt igen sig?

Om man säger

Offroad Racing
3 122 Inlägg
2 juni 2013
Om det inte finns nån förpump så finns det en handpump nånstans i motorrummet för att kunna lufta systemet. För det finns inga insprutningspumpar som klarar att suga till sig bränsle om dom gått torra. Så testa att lossa slangen som går in i insprutningspumpen o pumpa på den.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Forummoderator
18 151 Inlägg
3 juni 2013
henke_99 skrev:
Om det inte finns nån förpump så finns det en handpump nånstans i motorrummet för att kunna lufta systemet. För det finns inga insprutningspumpar som klarar att suga till sig bränsle om dom gått torra. Så testa att lossa slangen som går in i insprutningspumpen o pumpa på den.

Systemet är självluftande på dessa. Iallafall i originalutförande. Men en liten gummiblåsa á lá utombordare kan göra gott. Kaffepengar på biltema...

Du har väl fullgas när du försöker starta?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök