Kommer det här fungera bra tror ni? Min granne som jobbat på BRL tidigare har hjälpt mig att sätta ihop listan på detta och kommer även hjälpa mig bygga en låda till basarna när jag har köpt dom.
Det är 4" i framdörrarna på din bil, men med en distansring kan du utan större problem sätta 5,25" och dessutom kunna utnyttja färdiga hål i dörrplåten för att skruva fast högtalaren ordentligt. Har själv en 240-86 och har använt mig av de hålen till mina 5,25", men kolla ändå upp hur det ser ut i dina dörrar.
12" basar går inte att ställa rakt under hattyllan, i så fall måste de vinklas. Fast de får inte ha för stort ingyggnadsdjup eller för feta magneter, då funkar det inte med vinkling heller eftersom magneten kommer att ta mot lådbotten inuti lådan.
Det är 4" i framdörrarna på din bil, men med en distansring kan du utan större problem sätta 5,25" och dessutom kunna utnyttja färdiga hål i dörrplåten för att skruva fast högtalaren ordentligt. Har själv en 240-86 och har använt mig av de hålen till mina 5,25", men kolla ändå upp hur det ser ut i dina dörrar.
12" basar går inte att ställa rakt under hattyllan, i så fall måste de vinklas. Fast de får inte ha för stort ingyggnadsdjup eller för feta magneter, då funkar det inte med vinkling heller eftersom magneten kommer att ta mot lådbotten inuti lådan.
Tack så mycket Vart går det att få tag på distansringarna?
Hmm, jag får kolla lite mer nogrant när jag har bilen hemma och kanske måtta lite.
Distansringar brukar finnas i butiker som säljer bilstereo, men du kan ju göra såna själv i MDF eller spånskiva och forma till så att det ser bra ut.
Fint. Vad tycker du om basarna och slutsteget, kommer slutsteget att kunna driva basarna bra? Om inte så kanske det duger till att börja med iallafall.
Det där slutsteget blir inte så bra anpassat till basarna, vardera bas kommer att få 60 W om man kollar stegets effektspec. Två såna basar behöver en del lådvolym och jag är fundersam på om utrymmet under hatthyllan räcker till för att få ordentlig bas, du har ju tex dräneringsslangarna som är i vägen.