2850
Sök

Anmäla försäkringsbolag?

Timmerman
114 Inlägg
3 juni 2013
Trådstartare
Vart skall man vända sig om man vill anmäla ett försäkringsbolag för falska uppgifter i samband med försäkringsbyte, vilket låg till grund för bytet.

I början av året (31 Januari/1 Februari) skulle jag höja mina ett halvår tidigare anmäla mil till ett högre antal.
I sambnad med det så blev jag erbjuden att samla min hem och bilförsäkring för att spara pengar.

Jag skulle då få ett par hundra kronor billigare bilförsäkring trots att jag höjde milen. Jag frågade klart när sker sänkningen på bilen, och jag fick svaret, så fort jag hade accepterat en flytt av min hemförsäkring.

MEN då när jag nu i maj fick ett nytt försäkringsbrev om att bilförsäkringen istället blivit höjd (av korrekt anledning) så märkte jag att det sänkning jag då borde fått i februari aldrig kommit. Jag har suttit och betalat massa pengar i havet och nu när jag ifrågasätter dom så börjar någon annan där tjafsa om förfallodag och jag vette farsan alla bortförklarar dom vill komma med.

Allt finns klart och tydligt på e-mail så det går att bevisa min rätt, men vart skall man vända sig?

Ps. Det borde väl inte vara några problem att bara dra av summan retroaktivt när man ändå betalar nästan 20 lax om året?

1 800 Inlägg
4 juni 2013
Hemförsäkringen brukar ju löpa på ett år i stöten, när har du årsförfallodag på denna och har det nya försäkringsbolaget börjat dra pengar för denna? Bara så att det inte är där som "felet" är, att den överenskommelsen ni har inte träder i kraft förrän dom kan samla alla försäkringarna.

Sök