4427
Sök

Vinterbil...???

155 Inlägg
29 oktober 2006
Trådstartare
Hej...

Ska nu köpa en bil att ha över vintern.

Har hittat en v40 2,0 (inte turbo) års model 96...

Vad är kända fel på denna bil, ? Vad bör man leta, kolla efter på dessa bilar???

///Micke

Drive fast. Live freeeeeee

2 123 Inlägg
29 oktober 2006
Vad är det för fel att använda Saaben som du har ?

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
29 oktober 2006
brukar man inte ha en skitbil som vinterbil? säger inte att en v40 är den allra bästa bilen men den kostar ju lite endå!

man lever bara en gång så lev väl!

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
29 oktober 2006
Om jag inte minns fel så är väl 96 den först modellen av s/v40? Kända fel på dom är rost, problem med styrstag(har hört några st som har haft rejäla problem med det, men kan ju även vara måndags ex), sen även elektroniken har varit lite små problem på den första modellen. hmm

Allt för den där jävla hatten!

155 Inlägg
29 oktober 2006
Trådstartare
Fredrik.Gustavsson skrev:
Vad är det för fel att använda Saaben som du har ?

De är ju just de att jag inte har kvar den... Letar ju ny men väntar nog till våren står emellan en 9-3 aero/vector eller golf R32...

Men just nu får det bli en v40, Försäkringarna ska ju höjas med 100% efter nyår.

155 Inlägg
29 oktober 2006
Trådstartare
THEBADGUY skrev:
Om jag inte minns fel så är väl 96 den först modellen av s/v40? Kända fel på dom är rost, problem med styrstag(har hört några st som har haft rejäla problem med det, men kan ju även vara måndags ex), sen även elektroniken har varit lite små problem på den första modellen. hmm

OK så rost och styrstagen ska man kolla på då... Då blir det att ta med hndskarna och ryka jävlar i däcken... Gäller ju att kolla så att alla torkare och lampor funkar med då även att det kommer värme samt kyla ur fläkten när man har AC:en på...

///Micke

Sök