Du har en stor och mäktig motståndsrörelse till etanol, denna motståndsrörelse är i princip totalt ekonomiskt oberoende, den största i Sverige äger vi helt själva, det är nämligen svenska staten.
Jag brukar tanka 100 liter drivmedel i chevan, detta innebär, beräknat på milförbrukning och skattesats på drivmedlet att staten kommer att tjäna 2908,80kr på 1000mil med E85
Tankar jag i stället bensin, BF95 så kommer bilen att dra lite mindre bränsle men staten kommer på mina 1000mil att tjäna 16861,20kr.
Föreställ dig att alla som idag kör på bensin i stället börjar köra på etanol, Vi pratar över 100.000.000.000 (ett hundra miljarder kronor) i förlorad skatt om året på bara bensin, sen har vi ju diselmotorer som även dom kan byggas om för etanoldrift eller köras på rapsmetylester (RME)
Vad gäller de största oljebolagen så finns även där ett stort motstånd till alternativa bränslen... Hur många personer har dött på mystiska sätt när dom t.ex tagit fram vätgasproducerande bilar? Bilar som man tankar med saltvatten och en inbyggd vätgasgenerator delar syreatomen från väteatomerna och skickar in vätgasen direkt i förbränningsrummen...
Vem tror ni egentligen kom på ordet "knallgas"?
Knallgas är en vilseledande betäckning av VÄTGAS som oljeindustrin introducerat...
Finns hur mycket som helst om detta med vätgas och vätgashybrider, vätgas generatorer osv på youtube för den som är intresserad, sökord som är bra är h2o hydrogen generator car hybrid.
http://www.youtube.com/watch?v=RuirrxA6AfABronco // I stora datorn finns en hel del bilder och dessutom ritningar, jag får lägga ut dom när jag sitter vid den
panda666 skrev:
så varför använder inte alla etanol da? allt handlar om hur man ska tjäna pengar på oss. därför.