3177
Sök

Köpråd- BMW 330 CI -01

Diamond
540 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
Hej!

Har fått ett bra erbjudande på en E46 330 Ci -01

Min fråga är, vad är dessa bilar värda ungefär?  för på blocket skiljer sig dessa bilar verkligen jättemycket i pris.

Det är en Silvrig -01 som gått ca 16000mil
Importerad, känner ägaren som tagit in den.

Dock så har den några små parkerings-skador fram&bak, samt att den har stått stilla i nästan 2år.
Motorn till förarstolen måste också bytas ut.

Den är väldigt bra utrustad, den har ju lite mera än dem flesta bilar som ligger ute på blocket.

Har ju bla:

PDC, nåt väghållnings-paket. Fullt M-paket samt 17" m-fälgar. Bose-system

Hur är bränsle-förbrukningen på denna motorn? servicar? reservdelar?

Är relativt trött på gamla bilar som måste lagas var och varann dag. Så vill ju ha en bra bil för en gångs skull!

Alla råd tas emot tacksamt big_smile

I'm Rick James Bitch!

1 798 Inlägg
9 juni 2013
Ja som sagt prisbilden på dem är väldigt olik tycker de i många fall är redigt överprisade fin bil helt klart men de är också en bil som är över 12 år gammal knappast nytt.

gå in på autopower.se o läs lite där finns rätt mkt bra info.

förbrukningen bör väl gå att få på allt mellan 08-1 liter beroende på körsätt.

service är väl inte jättebilligt om du lämnar in de på bmw. Delar ja de kan va dyrt eller bättre pris om de köper de på ebay. Alla bilar har vissa delar som är dyra inte bara bmw som många vill påstå
Senast redigerat av fredde85 (9 juni 2013)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

2 174 Inlägg
9 juni 2013
Dyr och köra, stått still är inte bra!! Jag skulle kräva en service och besiktning innan jag betala en krona.

Den gamla modellen av e46 är inte så snygg dock jag hade satsat på en 330d 03 eller nyare istället roligare snålare och snyggare.

Var en kille som begärde 90-100 för en 330 på blocket nu skratta så jag kissa på mig nästan.

50 realistiskt Max, e90 karossen börjar också sjunka i pris så då köper man hellre den en 05a eller liknande.

För den bilen du nämner skulle jag betala 25k, 30 om den går igenom besiktning och är skattad med vinterdäck, innan facelift är de nästan ingen som vill ha, och dom är jävligt dyra och köra.

Diamond
540 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
Jo, det är ju det. Vissa e46 är i samma prisklass som e90/e91,

Men får kolla över med priset, för han ville ha 70 för den. Då han köpte den för 70 i tyskland.

Men sen han hämtade hem bilen, har den ju bara stått stilla.

I'm Rick James Bitch!

1 798 Inlägg
9 juni 2013
ja 70 är på tok för mkt

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

2 174 Inlägg
9 juni 2013
Skulle aldrig ge 70 för en pre facelift 330 om den gått 5000 mil ens.

Inte ens hälften.

2 174 Inlägg
9 juni 2013
http://mobil.blocket.se/stockholm/BMW_3 … 14&w=3

Den får du för runt 35, svensksåld mycket fin rostfri besiktad UA m.m

Inga skador eller liknande, det kostar att lacka kjolar m.m så 25 Max som jag sa.

huh?
10 427 Inlägg
9 juni 2013
hangman skrev:
Dyr och köra, stått still är inte bra!! Jag skulle kräva en service och besiktning innan jag betala en krona.

Den gamla modellen av e46 är inte så snygg dock jag hade satsat på en 330d 03 eller nyare istället roligare snålare och snyggare.

Var en kille som begärde 90-100 för en 330 på blocket nu skratta så jag kissa på mig nästan.

50 realistiskt Max, e90 karossen börjar också sjunka i pris så då köper man hellre den en 05a eller liknande.

För den bilen du nämner skulle jag betala 25k, 30 om den går igenom besiktning och är skattad med vinterdäck, innan facelift är de nästan ingen som vill ha, och dom är jävligt dyra och köra.

Och du är medveten om att facelift för coupén kom först till modellår 2004?
Finns inga drivor med faceliftade coupé, särskilt inte 330 (vanligen 320).

Diamond
540 Inlägg
9 juni 2013
Trådstartare
äsch, tror jag skippar den.. han var villig att gå ner till 60, vilket inte är värt det!

I'm Rick James Bitch!

2 174 Inlägg
9 juni 2013
steifan skrev:
hangman skrev:

http://mobil.blocket.se/goteborg/BMW_33 … 11&w=3

Jaså? Hitta en 330 direkt 03a facelift.

330 är väldigt vanlig och inte direkt omtyckt längre pga ekonomin. Rolig men inte mer.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 juni 2013
På 3-serie E46 står facelift inte alltid högt i kurs eftersom många tyckte att BMW stökade till utseendet på modellen något fruktansvärt och just coupé och cabriolet innan facelift är fortfarande populära bland de som inte tog till sig Chris Bangle. Samma lätt konservativa grupp kräver en bensindriven rak sexa utan andningshjälp under huven och högst i kurs står det starkaste alternativet M54B30 även om man inte ser ner på de mindre motorerna. M-modellen är borträknat, de har historiskt alltid följt sin egen kurva.

Påstår man att en 330i är dyr i drift är man ute och cyklar, och man kan hålla fast vid sin turbodiesel bäst man vill det spelar ingen roll för BMW är ett märke med många entusiaster och den mest konservativa gruppen av dessa rör inte vid en diesel med tång ens framför allt inte om den har fyra cylindrar. Hyvelbänken i dieselversion kan komma undan lite lättare, det är åtminstone en sexa i alla fall.

60.000:- är utan tvekan för mycket för bilen som beskrivs här men 330Ci är inget dumt val och det går att få bra betalt för dem med rätt specifikation och skick. Sedan kan man tycka vad man vill om de som betalar mer för en E46 coupé än en E90 med sexa, men i vissa kretsar är gamlingen fortfarande eftertraktad och de är fria att köpa vilken bil de vill.
Senast redigerat av Rquired (10 juni 2013)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

huh?
10 427 Inlägg
10 juni 2013
hangman skrev:
steifan skrev:
hangman skrev:

http://mobil.blocket.se/goteborg/BMW_33 … 11&w=3

Jaså? Hitta en 330 direkt 03a facelift.

330 är väldigt vanlig och inte direkt omtyckt längre pga ekonomin. Rolig men inte mer.

Ja en ja, du har inte direkt 30st att välja på utan snarare 5-6st för runt 90 000kr. tongue

Sök