Nu när värgarna smällt fram har cykeln åkt fram och eftersom den inte får plats i bilen så fick de bli takräcke. Rotade lite i garaget hemma, och eftersom farsan cyklat i typ 8 år(vi pratar racingcykel och inte vanlig, då har man väl fan cyklat sen 3 års ålder) så vi hade typ 3 olika takräcken.
Blev riktigt bra Valsade lite samma dag.
Har kikat lite på att ta hem en vindavvisare till takräcket också från thule eller yakima. Men för de första skulle de gå på $100 och sen $40 för bara fraken. Så fick en liten tanke att bygga en själv.
Åkte ut till bauhaus och biltema och fixa lite material
ett stycke plexiglas
kapa och slipa och fina till kanterna lite
Slipa ner den
Lacka den
Sen satte vi lite skruv och mutter i
Böjde och kapade till fästena
Testfit
Riktigt nöjd med den med tanke på att den kostade totalt 80 kr att göra. Plexiglaset hade jag sen innan då. Nu ska bara cykelskenorna på.
Läst igenom båda dina trådar nu och måste säga att du har en riktigt fin kärra. Keep up the good work och hör av dig om du har ett par GTI/R-Led att sälja
Läst igenom båda dina trådar nu och måste säga att du har en riktigt fin kärra. Keep up the good work och hör av dig om du har ett par GTI/R-Led att sälja
Stort tack Hade ledisar till salu för nått år sen, tyvärr är dom sålda nu. Kolla på ebay, billiga där
Inte så mycket har väl hänt sen sist. Riktig Thule vindavvisare är beställd. Den hemmagjorda kommer jag slänga åt älgarna. Sänkt den lite mer fram. Är otroligt sugen på andra fälgar...
Har en GTD o undrar va som är bäst! att plastdipa elr wrappa små detaljer?! Riktigt snygg GTI föresten! många idéer till min bil!
Skönt med GTD. Går ju billigt i jämförelse med min Hummer H2 skämt å sido... Wrappa är givetvis snyggare tycker jag då du får glansen med de svarta. De blir ju bara matt med Plastidip. Men jag dippade faktiskt GTI märket och VW emblemet i fronten för de var så galet pilligt med vinyl där.. Ta för dig av idéerna du! Är sugen på att byta upp mig till en Passat CC själv
Längesen ja uppdaterade här så slänger väl upp några bilder då sen sist:)
Hade takboxen på för en liten stund under flytten ha ha.. keps!
Mina vänner och min sambo tyckte bilen ofta såg skitig ut gissar jag då jag bara fick rengöringsmedel och dylikt av dom i present ha ha...
Tjena!
Lite renare blev den ju allt
Nytt takräcke också. Tyckte detta var lite snyggare wingbars
Satt dit sista burken också. Dels för att jag inte orkar ha huvudvärk när jag kör, dessutom ger den baken en mer clean look IMO
Har en GTD o undrar va som är bäst! att plastdipa elr wrappa små detaljer?! Riktigt snygg GTI föresten! många idéer till min bil!
Skönt med GTD. Går ju billigt i jämförelse med min Hummer H2 skämt å sido... Wrappa är givetvis snyggare tycker jag då du får glansen med de svarta. De blir ju bara matt med Plastidip. Men jag dippade faktiskt GTI märket och VW emblemet i fronten för de var så galet pilligt med vinyl där.. Ta för dig av idéerna du! Är sugen på att byta upp mig till en Passat CC själv
Längesen ja uppdaterade här så slänger väl upp några bilder då sen sist:)
Det hela började med att en polare skulle byta luftburk på sin T5a mot BSR öppna. Vi stod hemma hos mig först och började skruva ner allt, tillslut märker vi att man måste flytta på motorn och de är fan inget man gör på garageuppfarten i 3 minusgrader när de börjar skymma. Så vi drog upp till lyften istället och utförde allt där istället. När jag nu ändå var i garaget så tänkte jag lägga lite kärlek på mitt hemmabygge till rör.
Ett fäste gick av nyligen och jag ville ha slutröret från mitt ferritasystem, så jag hade en liten anledning till att börja.
Tog ner nått lager först efter all jävla skit som satt sig.
Haha snyggare svetsningar har man sett men bättre blev de inte dåå svetsen fulade sig hela tiden då den har x antal år på nacken. Stabilt är de iallafall och de är huvudsaken, sen syns ju inget av detta heller så http://img443.imageshack.us/img443/6162/yvty.jpg
Det hela började med att en polare skulle byta luftburk på sin T5a mot BSR öppna. Vi stod hemma hos mig först och började skruva ner allt, tillslut märker vi att man måste flytta på motorn och de är fan inget man gör på garageuppfarten i 3 minusgrader när de börjar skymma. Så vi drog upp till lyften istället och utförde allt där istället. När jag nu ändå var i garaget så tänkte jag lägga lite kärlek på mitt hemmabygge till rör.
Ett fäste gick av nyligen och jag ville ha slutröret från mitt ferritasystem, så jag hade en liten anledning till att börja.
Haha snyggare svetsningar har man sett men bättre blev de inte dåå svetsen fulade sig hela tiden då den har x antal år på nacken. Stabilt är de iallafall och de är huvudsaken, sen syns ju inget av detta heller så http://img443.imageshack.us/img443/6162/yvty.jpg